הגר"ש גלאי לראשי 'משמרת השבת':

"להשתדל שגם תושבי חו"ל יהדרו בשמירת שבת בזמן השימוש במקררים, במשאבות ומדי מים"

הגר"ש גלאי לראשי משמרת השבת: "העמידה בקשר של רבני ועסקני חו"ל עם משמרת השבת, תביא את ההידור בשמירת השבת לכל מקום שיש יהודים שומרי שבת השבת היא מקור הברכה והידור בה זו הברכה בעצמה " • הרב גלאי ציין את מכתבו של מרן הגר"ח קניבסקי זצוק"ל בנושא שמירת שבת • יו"ר משמרת השבת הגר"א בייפוס: "בימים אלו שוקדים ב'משמרת השבת' להכשיר טכנאים שומרי תורה ומצוות שיוכלו להתקין את ההתקנים המיוחדים בכל מדינות העולם בהן נמצאים יהודים שומרי שבת" (חרדים)

הגר"ש גלאי עם ראש 'משמרת השבת' (צילום: באדיבות המצלם)

בכינוס מיוחד שהתקיים במעונו, קרא הגה"צ רבי שמעון גלאי לראשי 'משמרת השבת' לדאוג להביא לידיעת תושבי חוץ לארץ אודות החובה להיזהר משימוש במקררים, משאבות ומדי מים בשבתות וחגים, ללא שיש בהם התקן מיוחד שאושר על ידי גדולי ישראל.

בכינוס המיוחד השתתפו יו"ר משמרת השבת הגאון רבי אליהו בייפוס, מנכ"ל משמרת השבת ר' אריאל כהן, מהנדס משמרת השבת הרב יהודה היינריך, ור' אליעזר רינגר, מבכירי משמרת השבת.

הגר"ש גלאי, חיזק את ידיו של הגר"א בייפוס ושל כל העוסקים במלאה מטעם 'משמרת השבת' קרא לאחינו שבחו"ל, להדר בשמירת השבת במקררים, מדי מים ומשאבות. הגר"ש גלאי ציין ששבת היא מקור הברכה והידור בשבת זו הברכה בעצמה. "העמידה בקשר של רבני ועסקני חו"ל עם משמרת השבת, תביא את ההידור בשמירת השבת לכל מקום שיש יהודים שומרי שבת", הוסיף הגר"ש גלאי.

בדברים שנשא הגר"א בייפוס ציין כי לאור המצב במדינות אירופה ובארה"ב, הוחלט במשמרת השבת על הרחבת הפעילות גם לחוץ לארץ, לאחר שרבים ל"ע נכשלים בחשש חילול שבת, ואינם מודעים כלל לעובדה שבמציאות הטכנולוגית של ימינו, עוברים חלילה על איסורי חילול שבת.

הגר"א בייפוס ציין עוד כי בימים אלו שוקדים ב'משמרת השבת' להכשיר טכנאים שומרי תורה ומצוות שיוכלו להתקין את ההתקנים המיוחדים בכל מדינות העולם בהן נמצאים יהודים שומרי שבת.

הגר"ש גלאי ציין במעמד כי הגר"ח קניבסקי זצוק"ל, נושא שמירת השבת היה בנפשו והורה שגם בחו"ל יש לפעול בעניין זה ואף פירסם בשעתו מכתב שבו כתב: "לאחינו בני ישראל, כבר כתבתי כמה פעמים בגודל מעלת 'משמרת השבת' שהוקמה בכדי לברר את פרטי המציאות וההלכות במכשירי החשמל החדשים, וכן למצוא פתרונות לשימוש במכשירים בשבת ללא שום פקפוק. רבני משמרת השבת פועלים בשליחות ומכח גדולי ישראל ופוסקי הדור ונכנסים להתייעץ בכל דבר.

"הנה בימים אלו יוצאים רבני משמרת השבת בראשות הגאון רבי אליהו הכהן בייפוס למסע של חיזוק הענין, ואיישר חילם, ואין ערוך לחשיבות הדבר כיון שיש כיום מכשירים שפועלים על ידי חיישנים ומערכות דיגיטליות שיש בהם נידונים של מלאכה דאורייתא.

"השבת היא מקור הברכה, וכל המסיע בעדם יזכה לבנים גדולי תורה ויראה ולאריכות ימים ושנים, תוך פרנסה ברווח ובריאות הגוף והנפש וכט"ס".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר