משהו חדש מתחיל

הרב בן דהן מכריז מלחמה: 'רבנים שלא יצייתו - יפוטרו'

סגן שר הדתות החדש רק נכנס לתפקידו, וכבר מכריז מלחמה נגד הרבנים החרדים: לאחרונה הצהיר כי בכוונתו לפטר רבנים שלא יצייתו לפסיקות הרבנות הראשית לישראל. הנפגעים העיקריים: רבנים חרדים המחמירים בהלכות שמיטה, גיורים, קידושין וגירושין. "רוצה להיות רב בעדה החרדית - לך לשם" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פותח במלחמה, הרב אלי בן דהן (צילום: פלאש 90)

משהו חדש מתחיל: הרב אלי בן דהן, סגן שר הדתות החדש, מכריז: רב שלא ישמע לפסיקות הרבנות הראשית, ולא יאשר גיורים - יפוטר. "לך להעדה החרדית" אומר בן דהן לרבנים המחמירים.

בשיחה אותה קיים עם העיתונאי מיכאל טוכפלד מספר הרב בן דהן על שאיפותיו ליצוק תוכן לתפקידו החדש ומסביר כי השאיפה שלו הינה לגרום שהציבור החילוני לא ירגיש ניכור וסלידה כלפי שירותי הדת בישראל. לדבריו "הציבור הרגיש שיש כאן משרד לייצור ג'ובים. אני רוצה שהציבור הכללי שהוא רוב הציבור שנהנה משירותי הדת ימצא כאן כתובת".

הרב בן דהן אומר כי יש להיות סובלניים, כל עוד לא מדובר בהריסת גדרי הלכה מפורשים. כך לדבריו אין שום מניעה שאשה תישא דברי הספד, במקביל, לעניין אמירת קדיש על ידי אישה הוא מסביר כי ישנם חילוקי דעות.

הרב בן דהן רואה בהחזרת הרבנות הראשית לידי הציונות הדתית מהלך חשוב מאין כמותו. "ישראל צריכה היום רב ראשי שמאמין שמדינת ישראל היא ראשית צמיחת גאולתנו ושלא מתבייש לומר הלל ביום העצמאות וחש את החיבור לעם כולו וקשוב לכל שדרות הציבור".

הרבנים החרדים בסכנה

לדברי הרב בן דהן, בכוונתו לנצל את סמכויות משרדו ולהוביל מלחמה נגד רבנים שלא יצייתו לפסיקות הרבנות הראשית, "רב שכונה שאינו ממלא תפקידו כראוי יפוטר. רבני ערים שלא יצייתו לפסיקות הרבנות הראשית לישראל לא יוכלו להמשיך בתפקידם". אומר שר הדתות החדש ומוסיף: "היו רבני ערים שסירבו להכיר בגיורים עליהם חתום הרב הראשי לישראל. זה דבר שלא יעלה על הדעת. אני אומר לאותו רב: אם אתה רוצה להיות רב בעדה החרדית בבקשה לך לשם. לא יהיה רב עיר במדינת ישראל שלא מקבל את פסקי הרבנות לישראל".

בנוגע להתמודדות בתוך הציונות הדתית על תפקיד הרב הראשי בין הרבנים דוד סתיו, אליעזר איגרא וראש ישיבת מרכז הרב הרב יעקב שפירא אומר בן דהן כי שלושתם אהובים ורצויים. אך מבין השורות ניתן להבין כי יש לבן דהן ביקורת רבה דווקא על הרב דוד סתיו.

סגן שר הדתות החדש מסתייג מהקמפיין התקשורתי המלווה את מועמדותו של הרב סתיו ואומר כי הוא "לא אוהב את זה. בסופו של דבר רב אינו יכול להיבחר באופן יחצני אלא על פי גדלותו בתורה, התקשורת היא לא הדרך".

נושא נוסף בו עלול להיות קרע עם הציבור החרדי הוא נושא הגיור שבן דהן מצהיר כי יקדם אותו ואומר כי "חשוב לומר לכל האנשים ובפרט לנשים הלא יהודיות שהגיור לא מסובך כל כך ושחשוב שיהיו חלק מעם ישראל גם מהבחינה הדתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר