מזל טוב: אסיר יפן יעקב גרינוולד התארס עם בת העסקן

הבחור יעקב יוסף גרינוולד, אחד משלושת אסירי יפן, בא אמש (ראשון) בברית האירוסין עם בתו של העסקן יהודה יאקאב מבני-ברק, שפעל ללא לאות לשחרר את הבחורים (חדשות, חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גרינוולד בכלא היפני (צילום ארכיון: כיכר השבת)

מזל טוב: הבחור יעקב יוסף גרינוולד, מאסירי יפן, בא אמש (ראשון) בברית האירוסין עם בתו של העסקן יהודה יאקאב מבני-ברק.

מדובר בסגירת מעגל מושלמת וזאת משום שר' יודל יאקאב היה אחד מגדולי העסקנים שפעל ללא לאות לשחרר את שלושת הבחורים ממעצרם ביפן.

במסגרת זו נסע יאקאב בשנים האחרונות מספר פעמים ליפן על מנת לעקוב מקרוב אחר תהליך המשפט שהתקיים שם ועמד בקשר עם מיטב עורכי הדין והפרקליטים על מנת לגרום לשחרורם המהיר והמיידי.

יצויין כי משפחתו של גרינוולד מתגוררת אף היא בעיר התורה והחסידות ושני המשפחות שייכות לחוגי חסידות סאטמר.

מי שהופקד על הוצא השידוך אל הפועל, היה העסקן הרב חיים דוד וויס, רב קהילת חסידי סאטמר באנטוורפן, שסיע גם הוא בשחרורם של הבחורים.

בתוך כך, בעוד פחות מחודש יינשא בשעה טובה חברו של גרינוולד, הבחור יואל זאב גולדשטיין האמור להתחתן בתאריך י"ג בסיוון בעיר מנצ'סטר שבאנגליה וזאת לאחר שהתארס לפני כחצי שנה.

חבריהם של הבחורים מספרים ל"כיכר השבת" כי מדובר בשמחה גדולה ומיוחדת. "מי היה מאמין שבתוך תקופה קצרה יתארסו במזל טוב שנים מהבחורים ויזכו להקים בית נאמן בישראל וזאת לאחר אותם שנים ארוכות שהיו בכלא היפני", הם אומרים.

"באותן שנים העתיד היה נראה רחוק ומעורפל והנה כעת הם נכנסים לחופה ומקימים את ביתם. זה פשוט נס וחסדי שמיים גלויים", הם מדגישים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר