בתי ורשא: הסיקריקים הפסידו לכולל פולין

פרשת בתי ורשא שהסעירה את הציבור החרדי בשנים האחרונות עברה שלב משפטי נוסף כשבית המשפט העליון דוחה את בקשת התושבים להחלפת הנהלת כולל פולין (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בתי ורשא (צילום: פלאש 90)

פרשת בתי ורשא שהסעירה את הציבור החרדי בשנים האחרונות עוברת שלב משפטי נוסף כשבית המשפט העליון דוחה ביום שני את בקשת התושבים (הסיקריקים) להחלפת חברי הנהלת כולל פולין.

כזכור, במרכז הפרשה עומדת מחלוקת על שטחי נדל"ן גדולים במרכז השכונה החרדית בתי ורשא הסמוכה לשכונת מאה שערים, והמאבק הגיע לא אחת לכדי מהומות ותיגרות אלימות.

בבסיס המאבק, אנשי 'כולל פולין' מבקשים לסלק את אלו שלטענתם פלשו לדירות שבבעלותם. ומנגד, תושבי המקום, המזוהים בחלקם עם הפלגים הקיצוניים בירושלים, דורשים להמשיך ולהחזיק בדירות.

בתקופה האחרונה עבר המאבק הציבורי למישור המשפטי כשהתושבים בחרו לפנות לבית המשפט המחוזי וביקשו להחליף את חברי ההקדש אשר משתייכים לחסידות גור בטענה כי אינם פועלים לטובת ההקדש.

במקביל, הגיש רשם ההקדשות דו"ח תיקון ליקויים כשבעקבות כך ביקשו תושבי השכונה לתקן את תביעתם, אולם בית המשפט דחה את בקשתם וסמך את ידו על ההסכם אליו הגיעו רשם ההקדשות והנאמנים כשהוא דוחה בשל כך את הטענות על החלפת חלק מהנאמנים.

בעקבות כך פנו התושבים והגישו ערעור לבית משפט העליון כנגד רשם ההקדשות וחברי הנהלת כולל פולין יצחק פיק, אברהם פלוטשעניק, אברהם מרדכי סנקביץ ושלמה ויינגרטן בטענה כי פעלו שלא כראוי וכי רשם ההקדשות שינה במפתיע את דעתו ולאחר שכבר הסכים עימם על הצורך בהחלפת הנאמנים לפתע חזר בו ופעל בחוסר תום לב לגבש הסכם עם נאמני ההקדש מטעם כולל פולין.

אלא שגם במקרה הנוכחי בחר שופט בית המשפט העליון נועם סולברג לדחות את בקשתם של התושבים כשהוא מסביר כי אין בדעתו להתערב בעניין.

לדבריו, "ההסכם בין רשם ההקדשות ונאמני ההקדש קיבל תוקף של פסק דין", כשבנוסף הוא מסביר כי אין כאן שינוי גישה בדעתו של רשם ההקדשות וכי מעולם לא הצהיר שיחליף את נאמני ההקדש אלא שיוביל לתיקון הליקויים בניהול נכסי ההקדש ואת זאת הוא אכן עשה וממשיך לעשות.

יצוין כי גורמים המעורים בפרשה מסבירים כי מדובר במכה מוראלית קשה לוועד התושבים משום שהיו בטוחים כי הניצחון מונח כבר בכיסם וכי בית המשפט יורה על החלפת הנאמנים, אך כבר שתי ערכאות שיפוטיות מאשרות את ההסכם עם רשם ההקדשות ומורות על השארת הנאמנים הקודמים זאת בנוסף לעובדה כי רובם של המשפחות נאלצו כבר ממילא לשלם את חובותיהם על דמי השכירות כך שהם יצאו בהפסד כפול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר