הרבי מויזנ'יץ: לא להתייצב לשום צו בלשכות הגיוס

המאבק החרדי בגיוס: כ"ק הרבי מויז'ניץ אמר לאלפי חסידיו בטיש סעודה שלישית, כי לדעתו אין להתייצב בשום פנים ואופן בלשכות הגיוס, לכל צו: "יש לעמוד כמו חומה בצורה" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי מויז'ניץ (צילום ארכיון: ויזני'ץ)

המלחמה בגיוס: הערב (שבת) במהלך דברי התורה שנשא מרן האדמור מויז'ניץ בטיש הסעודה השלישית בו לקחו חלק אלפי החסידים, קרא הרבי שלא להתייצב בלשכות הגיוס לשום צו.

"אמנם עוד לא התייעצנו יחד כל מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בנידון, אך דעתי הינה עומדת בעינה שעל בחורי הישיבה שלא להתייצב לא בצו ראשון ולא בשני ושלישי".

"רק אם נעמוד כחומה בצורה מול מזימת המנסים להתנכל לעולם התורה נוכל להצליח ולנצח במאבק" אמר האדמו"ר.

"אסור להתפשר ולהראות שניתן לוותר ולו במשהו". הצהיר האדמו"ר בנחרצות וקרא לחסידים במקביל להתחזק בלימוד התורה בפרט בימי החנוכה.

"ראשי המדינה הנוכחיים חסרי ההבנה הבסיסית שהבינו הקודמים בראשות המדינה" אמר הרבי, "מטרתם אחת - להצר צעדי רגלי החרדים לדבר ה', וכל האמצעים ובכל המובנים והתחומים, כשרים בעיניהם למטרתם".

הרבי גם דיבר על מאבק החינוך באנטוורפן שבבלגיה ואמר כי "גם שם מנסים השלטונות לכפות ולהתערב בחיידרים ובתלמודי התורה" לדבריו, "אלו הקרויים יהודים בארץ, והגויים שם - מתחרים לא עלינו מי יפגע יותר בציבור החרדי הירא לדבר ה׳. עלינו להכריז קבל עם ועדה, איננו חוששים מהם, לא נזוז ולא נסטה כמלוא נימה מדרכנו אשר לנו מורשה מדורי דורות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר