מסע המועצת

בסאטמר מבהירים: עדיין אין שום סיכום באשר להשתתפותנו

מסע המועצת קורם עור וגידים אך נתקל בקשיים. בחצר מהר"א מסאטמר מבהירים כי עדיין אין שום סיכום להשתתפות ובחצר מהר"י מסאטמר המצב קצת יותר מסובך (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"רים מסאטמר (צילומים: ישראל כהן, מאיר אלפסי)

מסע המועצת של גדולי האדמו"רים לארה"ב לחות נגד גזירת הגיוס ורדיפת ממשלת ישראל את הציבור החרדי אמור לצאת לדרך בשבוע הבא אך לא מעט שאלות עדיין מרחפות באוויר.

האנגר לכינוס הענק אמנם נמצא אך אישור סופי עדיין אין, בנוסף, השתתפותו של האדמו"ר מויז'ניץ מונסי מוטלת בספק, ובסאטמר מבהירים כי גם השתתפות האדמו"ר מסאטמר עדיין לא סוכמה.

אחת השאלות המעסיקות את הציבור החרדי בארה"ב בעניין המסע ההיסטורי של גדולי האדמ"ורים היא מידת השתתפותם של שני פלגי חסידות סאטמר בכינוס הענק.

כזכור בפלג האדמור מהר"א מסאטמר הציבו למארגנים חמישה תנאים ביניהם שלא תהיה נוכחות של חברי כנסת חרדים על בימת הכבוד וכן שבנאומים יודגש עניין גזירת הגיוס ולא ביטול התקציבים אשר לשיטת סאטמר אסורים להילקח מלכתחילה.

הבוקר, אומרים גורמים בחסידות כי עדיין לא חלה התקדמות של ממש במגעים וכי מלבד שיחת הטלפון שהתקיימה בין חנוך זייברט יו''ר ועדת ההיגוי לגבאי האדמו"ר הרב חיים שלום פישר לא נרשמה פריצת דרך אם כי הם מסייגים שהכל עדיין אפשרי.

לגבי השתתפות פלג האדמו"ר מהר"י מסאטמר שם העניינים קצת יותר מסובכים זאת על אף שבאופן רשמי אף הם מסכימים לחמשת התנאים שהוצבו ע"י הפלג השני אך עדיין החשש הינו מפני גורמים קיצוניים בחסידות שיפריעו למהלך האחדות לצאת אל הפועל.

יצוין כי בשיחה עם "כיכר השבת" אמש הביעו גורמים בכירים בוועדה המארגנת אופטימיות כי בסוף יושג הסדר וכי שני הפלגים בראשות המנהיגים הרוחניים ישתתפו בסופו של דבר בכינוס ההיסטורי ויטלו חלק במפגן העוצמתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר