ה-6 בינואר הוא "ליל ניטל שני"; החסידים הולכים לישון מוקדם

בעקבות ההבדלים בין לוחות השנה, גם מחר יציינו בחלק מהחסידויות את ה"ניטל", יום הולדתו של "אותו האיש" ולא ילמדו תורה. מה הם כן יעשו? ילמדו ניגונים עתיקים וילכו לישון מוקדם (מעניין)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חסידים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ברבות מחצרות החסידים מציינים את יום ה"ניטל" - יום החגאות של הגויים, ונוהגים שלא ללמוד בו תורה (וזאת מחשש שהלימוד יילך ל"קליפות"). מכיוון שחלק מהחסידויות מקורן באזורים שונים של מזרח אירופה, ויום הולדתו של "אותו האיש" (הכריסמס) נתון למחלוקת בין שני הלוחות הלועזיים, הרי שבחלק מהחצרות מציינים אותו ב-25 לדצמבר ואילו בחלק האחר יציינו אותו מחר ב-6 לינואר כשבחלק מהמקומות מקפידים על שני התאריכים.

בחסידויות ויזניץ, יציינו גם מחר את יום ה"ניטל" ובמסגרת דברי הדרכה שנשאו האדמו"רים לבית ויזניץ עוררו שלא לבטל את הזמן.

זקן האדמו"רים בארה"ב, כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ מונסי, הורה לומר בשעות הצהריים פרקי תהילים ולאחר מכן לדברי מקורביו יישא שיחה בה יספר את נס הצלתו בשואה.

מרן האדמו"ר מויזניץ', נשא אמש דברי חיזוק לאברכים ולבחורים וציין בפניהם כי שמח לשמוע שב"ניטל" הקודם קיבלו על עצמם חסידים רבים שלא "לבזבז" את הזמן ועלו על יצועם בשעה מוקדמת, כשביום למחרת קמו בנץ והוסיפו שעות בלימוד תורה.

הרבי מויזניץ שיבח את התוכניות הנערכות לבחורים בישיבות החסידיות כאשר הבחורים שומעים הרצאות תורניות במגוון נושאים בהם לא עוסקים במהלך השנה כדוגמת השואה, אמונה ובטחון וכן סיפורי חיזוק אישיים של רבנים ומרצים.

"ברצוני להציע שינצלו את הזמן בו לא נוהגים ללמוד על מנת שהבחורים ילמדו בזקני החסידים ומחברי המקהלה את הניגונים העתיקים שחלקם נשכחו וחלקם מושרים שלא במדוייק".

"שימור הנוסח הוא דבר חשוב וניתן לנצל את ה"ניטל" לכך" אמר האדמו"ר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר