9,8 מליון דולר מעזבונו של סמי שמעון יועברו לחסידות צאנז

לאחר מאבק ארוך בבית המשפט, חלה פריצת דרך במגעים בין יורשיו של סמי שמעון וחסידות צאנז. מעזבונו של שמעון, יועבר סכום של 9,8 מיליון דולר לבית היתומים של חסידות צאנז (חסידים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סמי שמעון ז"ל (צילום ארכיון: פלאש 90)

רבים מכירים את מפעלי החסד והצדקה אותם הקים האדמו"ר בעל ה"שפע חיים" מצאנז זצ"ל בקריית צאנז בנתניה כאשר לצד בית החולים לניאדו ששמו יצא למרחקים הקים גם בתי תמחוי עבור הנזקקים וכן בית יתומים לפליטים וגלמודים.

בשנת 2007 השיג סגן ראש עיריית נתניה שמעון שר למנהלי בית היתומים תרומת ענק מהמליארדר סמי שמעון שהודיע כי הוא מעניק מליוני דולרים עבור בניית המקום.

בעקבות כך נערך מעמד הנחת אבן פינה מפואר בקרייה החסידית בנתניה בראשות האדמו"ר מצאנז שהעניק ברכה אישית לתורם ולבני משפחתו.

הנחת אבן הפינה למוסד. לצד האדמו"ר: סמי שמעון ז"ל (צילום: משה גולדשטיין)
הדמיית בית היתומים (באדיבות חסידות צאנז)

בשיחות עימו לאחר שהודיע על התרומה הגדולה, סיפר שמעון כי העובדה שגדל בעצמו כיתום השפיע עליו מאוד וכי חלומו לעבור לגור בבניין אותו יקים עבור הילדים המסכנים. ואכן, בפרטי ההסכם בינו לבין הנהלת החסידות נכתב במפורש כי ייבנה בעבורו בית בתוככי המבנה לשם יעתיק את מגוריו לאחר השלמת הבנייה. שמעון ביקש לעמוד מקרוב אחר ההוצאות והתערב בכל פרט, החל מיסודות הבניין ועד הריהוט שנקנה.

לפני ארבע שנים, נפטר שמעון למגינת לב בני משפחתו ומקורביו ולצד הצער על לכתו של הנדיב התקיים בבתי המשפט קרב סוער ומאבק מר בין יורשי העיזבון - רעייתו של שמעון הגב' אנ'גלה ובתה אלכסנדרה, לבין הנהלת בית היתומים. בני המשפחה ניסו להתכחש לתרומת הענק, את חסידות צאנז ייצגו עו"ד יעקב ואבי ווינרוט ובמהלך הדיונים אף הושג עיקול על חלק מכספי הירושה של המנוח.

בימים האחרונים חלה פריצת דרך ב"משבר" והצדדים הצליחו להגיע להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט כשכבר בימים הקרובים יודיעו ככל הנראה האלמנה ובתה על העברת סכום עתק של 9.8 מליון דולר לטובת בניית בית היתומים בו יונצח זכרו של המליארדר סמי שמעון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר