כת 'לב טהור': שישה ילדים הצליחו להימלט לגואטמלה

שישה ילדים, חברי כת 'לב טהור' הצליחו להימלט מקנדה אל גואטמלה, למרות ניסיונות הרשויות למנוע זאת. בגואטמלה מסרבים בשלב זה להסגירם בחזרה לקנדה (חסידים, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מנהיג כת 'לב טהור' (צילום: מתוך הטלוויזיה הקנדית)

פרשת כת 'לב טהור': למרות הצלחתם של רשויות החוק בקנדה לעצור את הימלטותם של מספר משפחות, מתוכם 6 ילדים, חברי כת 'לב טהור' מתחומי המדינה, מתברר כי כמה מחברי הקבוצה הצליחו בכל זאת לעבור את הגבול וכעת הם שוהים בגואטמלה.

בעקבות כך פנו פקידי משרד החוץ הקנדי בימים האחרונים אל הרשויות בגואטמלה בבקשה "לשים עין" ולהשגיח על חברי הקבוצה החסידית השוהים בתחומי המדינה.

לדברי פרננדו לוקרו, דובר מחלקת ההגירה בגואטמלה, הרשויות הסכימו לבקשת קנדה אולם לטענתו חברי 'לב טהור' לא עברו על כל חוק והינם שוהים במדינה מתוך הסכמה כך שאין סיבה ממשית להסגירם או לגרשם.

זאת למרות טענות משרד החוץ הקנדי כי המשפחות ברחו עם ילדיהם במהלך חקירה ועל כן יש להסגירם.

לדבריו, בדיון שהתקיים בבית משפט בגואטמלה ביום שישי האחרון החליט השופט כי המשפחות שוהות במדינה כחוק ולא עברו כל עבירה על חוקי המדינה.

"אנחנו ממתינים לראות אם יהיה צו מעצר מהאינטרפול ואז נחליט כיצד עלינו לנהוג", אמר פרננדו לכלי התקשורת.

לדברי גורמים המעורים בפרשה ששוחחו עם "כיכר השבת", מתוך 14 הילדים עליהם החליט בית משפט הקנדי במחוז קוויבק להעבירם למשפחת אומנה זאת בניגוד לדעת מנהיג הכת והוריהם הרי ששישה הצליחו להימלט לגואטמלה, כששמונה אחרים נעצרו בדרכם והושבו לקנדה כשחלקם מאושפזים בבית חולים מקומי בעקבות שביתת רעב בה פתחו בשל הוצאת בכוח מחזקת הוריהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר