כינוס חירום ביבניאל

הרב שיק לחסידיו: "אני כבר לא אותו אדם, אני בקושי חי"

מאות בני אדם הגיעו לכינוס החירום של מנהיג ברסלב ביבניאל הרב אליעזר שלמה שיק. "אני כבר לא אותו האדם" אמר להם, "מרגיש שקיצי מתקרב, אני בקושי חי". קרא לא לעשות שימוש בסמארטפונים, והביע תמיכה בפואד בן אליעזר לנשיאות המדינה (חסידים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות אתר ברסלב סיטי)

כינוס דרמטי ביבנאל: כאלף איש הגיעו בהתראה קצרה לכינוס אותו זימן מנהיג קהילת ברסלב ביבניאל הרה"צ אליעזר שלמה שיק, ההודעה על הכינוס הדחוף הועברה לתלמידים באמצעות מכתב חריג ששלח הרב.

במרכז הכינוס, עסק המוהרא"ש בנושא חיזוק הנוער ובנוגע למצבם הכלכלי הקשה של מוסדות ברסלב ביבנאל, אך במהלך משאו נרשמו גם מספר התבטאויות חריפות בנושאים שונים.

הרב שיק דיבר על נושא הנוער הנושר והאשים בכך את ה'סמארטפונים' אותם כינה "בעל פעור של היום", לדבריו: "הבעיה הזו נמצאת בכל העולם, לכולם יש את זה בכיס, זו מכונה קטנטנה שאתה יכול לפתוח ולראות את כל הלכלוך והזבל שמוביל אותך לכל השטויות. לאיפה הגענו? זה גורם בכל העולם לנושרים ונושרות וכל הרבנים והאדמורי"ם והגאונים לא יודעים מה לעשות כנגד זה".

בהמשך החריף המוהרא"ש את הטון ואמר: "אני מציע שמי שיש לו כלי טמא כזה, אסור לו להיות חזן, נקודה. תתבייש, אל תעלה חזן, גם אם יש לך חיוב לעלות. ועוד יותר מזה, גם אל תעלה לתורה. יש לך בכיס בעל פעור ואתה מסתכל על כל הזבל והלכלוך והטומאה, הקדוש ברוך הוא לא יכול למחול על ניאוף כי זה הכי גרוע".

המוהרא"ש הביע דעתו גם בנושא הבחירות לנשיאות המדינה, ותמך דווקא בח"כ בנימין בן אליעזר. "אני מוכרח לומר לזכותו של יהודי בשם פואד בן אליעזר, שהקב"ה יעזור שהוא יהיה הנשיא, כי מגיע לו", אמר מנהיג ברסלב ונימק את תמיכתו בהכרת טובה ישנה שחב לבן אליעזר שסייע בתקופתו כשר השיכון לתלמידי מוסדות החינוך ביבנאל ודאג להם לקורת גג.

בנוגע לגזירות הגיוס המרחפות על עולם התורה ביקש הרב שיק להרגיע ולחזק את הציבור ואמר: "אני מבטיח לכם שלא יקח הרבה זמן והכל ישתנה לטובה, לא יהיה אחדות ביניהם והכל יתפרק. הקדוש ברוך הוא רק מבקש לנסות אותנו ולראות שאנחנו מחזיקים מעמד".

הנושא הכאוב ביותר בעיני חסידי ברסלב שעליו דיבר המוהרא"ש, הוא דווקא מצב בריאותו. "אומר לכם פתוח, אני מרגיש שקיצי מתקרב", אמר וגרם לזעזוע בקהל. "מאז אירועי הלב שעברתי לפני שנתיים אני כבר לא אותו האדם, אני בקושי חי, אבקש שתתפללו עליי", הוסיף.

עוד אמר כי בעקבות חולשתו כנראה שלא יגיע השנה לארץ ישראל בל"ג בעומר, וזאת לאחר כשלושים שנה שהיה מגיע בקביעות - מלבד לפני שנתיים שאז אסרו עליו הרופאים לטוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר