צפו בוידאו

עם תפילין וקומץ חסידים: כך עזב הרב ברלנד ליוהנסבורג

לאחר יומיים של מעצר עזב מנהיגה הנמלט של חסידות "שובו בנים" הרב אליעזר ברלנד את זימבבואה לטובת יהונסבורג, בה צפוי לחגוג את "ליל הסדר". לידי "כיכר השבת" הגיע תיעוד וידאו מהרגעים בהם עלה הרב אליעזר ברלנד על המטוס כשהוא עטור בטלית ותפילין ומוקף בקומץ מחסידיו. צפו בתיעוד (חרדים, חסידים)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם. תמונה: מאיר אלפסי)

הרב אליעזר ברלנד, מנהיגה הגולה של חסידות "שובו בנים", עזב בימים האחרונים את זימבבואה בה שהה בחודשים האחרונים לטובת יהונסבורג בה הוא צפוי לחגוג את ליל הסדר עם חסידיו. הרב ברלנד, עזב את זימבבואה לאחר יומיים של מעצר על ידי השלטונות.

בתיעוד וידאו שהגיע לידי 'כיכר השבת', נראה הרב ברלנד עולה למטוס ועוזב את זימבבואה, כשהוא מוקף בקומץ קטן של חסידים ועטור בטלית ותפילין. מתוך המטוס, אליו נכנס הרב ברלנד, נשמעת שירת "שאו שערים ראשיכם" לכבודו של הרב.

כזכור, ביום שישי חשף "כיכר השבת" כי רב הקהילה האשכנזי של יוהנסבורג, הרב זאב גולדשטיין, פרסם מכתב שבו הוא קורא שלא לסייע לרב ברלנד ולחסידיו בשום סיוע למרות חג הפסח המתקרב. הרב מציין כי "מדובר באדם אשר מואשם בפלילים ובמעשים שאינם ראויים בארץ ישראל. אדם שהיה במרוקו ונזרק ממנה לאחר מכן גורש מזימבבואה" כך לטענת הרב גולדשטיין.

הרב המקומי קרא "לא לסייע לרב ברלנד ולתלמידיו, אין לסייע להם להימלט מאימת החוק".

מנגד, בקהילה היהודית המקומית ישנם גם קולות מפויסים יותר. הרב הראשי הספרדי של יוהנסבורג, הרב יצחק ועקנין הורה לבני הקהילה לסייע כלל שניתן לחברי קהילתו של הרב ברלנד.

בסביבתו של הרב ועקנין תקפו בחריפות את קריאת הרב האשכנזי והדגישו: "מי שאוסר על סיוע ליהודים ערב חג הפסח לחגוג את ליל הסדר ואת החג שמסמל את "כל דיכפין ייתי ויכול", הוא ערב רב".

כזכור, השלטונות בזימבבואה עצרו את הרב אליעזר ברלנד בעקבות כתבת ענק בעיתון המקומי ה-"סאנדיי ניוז", שחשפה את הסיבה להימלטותו של הרב אליעזר ברלנד מישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר