אמריקה: הישיבות החסידיות נגד "משקפי אדמו"רים"

המשקפיים עם המסגרות העבות בגוונים שחור וחום, שבעבר נהגו להרכיבם אדמו"רים ורבנים ידועי שם, נאסרו על תלמידי הישיבות בארה"ב. "זה נאסר בגלל שעכשיו זה הפך לטרנדי" הסביר בלוגר חרדי (חסידים, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
וודי אלן, סלבריטאי מוכר בעולם הנוהג ללכת במשקפיים בעלות מסגרת עבה (צילום: shutterstock)

רבים מבחורי הישיבות החסידיות בארץ ובחו"ל מודעים לקוד הלבוש המחייב במהלך שנות לימודיהם בישיבה, כאשר האיסור לעיתים הינו על ביגוד מודרני ו"צועק" כגון מכנסים או נעליים אופנתיות ואף משקפיים אפנתיים שנאסרו ע"י ראשי הישיבה.

בסוף השבוע, הקדיש עיתון הניו יורק טיימס, מהחשובים והנקראים בארה"ב ובעולם כולו כתבה מעניינת בנושא זה במדור "אופנה וסיגנון".

העיתון מביא דוגמאות מכמה ישיבות של חסידויות נחשבות באמריקה, כגון באבוב פאפא ועוד ששיגרו בתקופה האחרונה מכתבים להורי התלמידים בהם הם דורשים לעמוד ב"תקנון לבוש" מכובד, זאת בשל השיבושים שחלו ביחס לאופנות שונות.

במכתב ששוגר להורי התלמידים בישיבת פאפא נכתב כי "אין ללבוש את המשקפיים בעלי המסגרות הכהות בגווני שחור, כחול וחום שהינן גסות ורחוביות".

כמו כן, מזהיר המכתב מפני חבישת משקפיים ללא מסגרת כלל או כאלה שהזכוכית מופרדת מהמסגרת. הישיבה מאשרת רק משקפיים פשוטים בצבעים בהירים עם מסגרות דקות. המכתב מדגיש כי למרות הקושי לזהות את האופנות המשתנות חדשות לבקרים והעובדה שמה שאתמול היה נחשב ל"בסדר" הפך למודרני הרי שיש לעמוד על המשמר כיאה לבחורים חסידיים בכדי שלא יחדרו לישיבה אופנות חדשות.

העיתון מצטט את הבלוגר האמריקאי שמריהו רוזנברג שאומר כי בעבר כל גדולי הרבנים והאדמו"רים לבשו את אותם משקפיים בשנות ה-50 וה-60 שעתה נאסרות בתקנוני הישיבות.

"מוזר שבגלל שחלק מאנשי העסקים והמפורסמים הגויים החליטו כעת שזה טרנדי הרבנים אוסרים על התלמידים ללבוש אותם ללא סיבה אמיתית מוצדקת" אומר רוזנברג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר