מהפך באגודת ישראל בירושלים: תפקיד יו"ר הסיעה שב לשלומי אמונים

מיכל הלברשטאם, נציג בעלזא בסיעת אגודת ישראל בעיריית ירושלים, יכהן כיו"ר הלובי הדתי של המפלגות החרדיות. כיו"ר סיעת אגודת ישראל ישמש יעקב הלפרין. כך זה קרה (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יעקב הלפרין (צילום ארכיון: שמואל בן ישי, חדשות 24)

מהפך ב"אגודת ישראל": שבועיים לאחר שהתקבלה ההחלטה על מינויו המפתיע של נציג חסידות בעלזא בעיריית ירושלים מיכל הלברשטאם לתפקיד יו"ר סיעת אגודת ישראל בעירייה, במה שנתפס כמהלך המנשל את נציג סיעת שלומי אמונים מהתפקיד הוותיק שנמצא בידיהם באופן מסורתי, בסוף השבוע התהפך שוב הגלגל.

לאחר משאל טלפוני שנערך בין חברי הסיעות החסידיות המרכיבות את תנועת אגודת ישראל נבחר פה אחד נציג שלומי אמונים וחסידות חב"ד יעקב הלפרין לתפקיד כשבתמורה מונה הלברשטאם לכהן כיו"ר הלובי הדתי של המפלגות החרדיות בעיריית ירושלים.

מי ניצח ומי הפסיד? תלוי את מי שואלים. לכאורה, מדובר בניצחון ברור של שלומי אמונים שהצליחו לשמור את הג'וב ועמדת ההשפעה בידיהם זאת למרות ניסיונותיהם של הסיעות האחרות (ציר גור-בעלזא - ויז'ניץ) בשלבים כאלו ואחרים של המשא ומתן לנשל אותם ולקחת אותו מידיהם אלא שדווקא בשלומי אמונים מסרבים לראות בכך ניצחון מפתיע.

"לא היתה שאלה על כך בכלל, זה תפקיד ששייך לנו מימים עברו וברור היה שהוא יישאר בידינו כך שאין פה הפתעה מיוחדת", אומרים גורמים בסיעה.

מנגד, גם בחסידות בעלזא לא רואים בוויתור על בחירתו של הלברשטאם כניעה או ויתור על תפקיד מכריע." הלברשטאם עלה מדרגה וקיבל תפקיד מכובד עוד יותר זאת בהסכמת כלל נציגי ש"ס ויהדות התורה כאשר כעת הוא ייצג את האינטרסים של כלל הציבור הדתי והחרדי בעיריית ירושלים ללא מחנאות או קשר לזרם כזה או אחר", אומרים מקורביו כשהם מבטיחים שידאג לכולם ללא משוא פנים.

כך או כך, מעריך גורם המעורה בפרטים, נדמה ששני הצדדים הגיעו להבנה כי ניסיון לקחת את התפקיד המדובר מידיו של הלפרין ולהעבירו לידי הלברשטאם הינו צעד אחד רחוק מידי שעלול לפתוח מלחמת עולם פנימית בין כלל סיעות אגו"י חברי מועצת העיר ובשביל לוותר על התענוג המפוקפק בפרט כשכולם נמצאים במאבק לא פשוט מול ראש העיר על שמירת האינטרסים של הציבור החרדי, הוחלט לוותר ולהעניק להלבשרטאם תפקיד חילופי ראוי לא פחות ולהשאיר את יו"ר הסיעה בידי שלומי אמונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר