למרות ביקור האפיפיור: הילולת רבי שלומק'ה מזוועהיל תיערך

למרות ביקורו של האפיפיור הנוצרי ביום ראשון, החליטה המשטרה לאפשר את הילולת הצדיק רבי שלומק'ה מזוועהיל בצורה מצומצמת בהר הזיתים. העליה התאפשרה לאחר מו"מ (חרדים, חסידים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
רבי שלומק'ה מזוועהיל (צילום: ארכיון)

רגע לפני ביקור האפיפיור בישראל שיתקיים ביום ראשון הקרוב, מגיעה לסיומה סאגה נוספת שהתעוררה ימים קודם ביקורו. משטרת ישראל הגיעה להסכמה עם מארגני הילולת הצדיק הקדוש רבי שלומק'ה מזוועהיל זצ"ל, ותאפשר הגעת מניין חסידים להתפלל בציונו, כשביום למחרת יוכלו להגיע למקום כלל המתפללים.

ראשיתה של הסאגה החלה לפני שבוע ימים כאשר נודע למארגני ההילולה כי בעקבות ביקורו של האפיפיור, מאות המתפללים לא יורשו לעלות לציונו בהר הזיתים, כל זאת לאור האבטחה הגדולה סביב הביקור המתקיים בקרבת מקום.

משנודע לעסקני חסידות זוועהיל על האיסור המוחלט, פעלו אלו מול גורמי המשטרה ובסיומו של משא ומתן קדחתני, הגיעו הצדדים, כאמור, להסכמה.

בתוך כך, עיריית ירושלים הודיעה הערב (שלישי) על סיום הכנת התשתיות במקום לקליטת ההמונים, והציבה בשטח מתקני שירותים וברזיות לרווחת המתפללים, כמו כן, משטרת ישראל וכוחות הביטחון יגבירו את הסיורים בכל האזור ולאורך הציר עד לציון במשך כל יום ההילולא לאבטחת שלום קהל העולים המגיע למקום.

מארגני המעמד מבקשים מציבור הפוקדים את הקבר לנסוע בתחבורה ציבורית למקום, באמצעות קו אגד 51. בעלות נסיעה עירונית רגילה או חודשי חופשי. האוטובוסים יצאו כל 10 דקות החל מהשעה 13.00 ועד השעה 19.00, במסלול הקבוע, מרחוב ירמיהו מתחת לגשר, צומת האפריון, בר אילן פינת רבנו גרשום, שמואל הנביא לאורך תחנות קו 3 עד כיכר זוועהיל. אוטובוסים חזור יצאו מהר הזיתים משעה 2 ועד שעה 8.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר