המצב הביטחוני: המשטרה אסרה לקיים את ההילולת שטפנשט

האם האירוע לציון יום היארצייט השמונים ואחד של הצדיק משטפנשט יבוטל? במשטרה אסרו על מארגני ההילולא לקיימה בבית העלמין בנחלת יצחק, עקב המצב הביטחוני. המארגנים: "נקיים את ההילולא למרות איסור המשטרה" (חסידים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הצדיק משטפנשט (צילום: ויקיפדיה)

בסוף השבוע יחול יום היארצייט השמונים ואחד של הצדיק משטפנשט זי"ע הטמון בגבעתיים, אולם משטרת ישראל אסרה את קיום האירוע, זאת בעקבות המצב הביטחוני ברחבי הארץ. המארגנים עצמם לא מתכוונים לציית להוראות המשטרה ובכוונתם לקיים את האירוע.

רפ"ק סמי דזובס, דובר המשטרה - מרחב יפתח, מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "לאור המצב הביטחוני המיוחד קיימו השבוע נציגי פיקוד העורף עם פיקוד משטרת מחוז ת"א הערכת מצב מיוחדת ובכלל זה דנו בסוגיית קיומם או ביטולם של אירועים המוניים שתוכננו. נקבעו עקרונות מנחים לגבי קיומם של אירועים המוניים בתקופה זו ולפיה יאושרו האירועים/התכנסויות רק במידה ובמקום ההתכנסות יש יכולת לתת מענה מיגוני לכל המשתתפים במקרה של אזעקה וחשש לנפילת טילים".

לדבריו, "הילולת שטפנשט תוכננה להתקיים במהלך סופה"ש בשטח פתוח בנחלת יצחק גבעתיים. בבדיקה עלה כי במקרה של נפילת טילים אין במקום או בסמוך אפשרות למתן מענה מגוני לאלפי הנוכחים בהילולה".

לאור זאת, הוחלט במשטרה שלא לאפשר את קיום ההילולא: "מתוך דאגה ואחריות לשלום המשתתפים הוחלט על-ידי מפקד מרחב דן, בתאום עם מארגני האירוע, שלא לקיים את ההילולה במועד המתוכנן".

מארגני האירוע מסרו ל"כיכר השבת" כי מבחינתם האירוע יתקיים כמתוכנן, אם אישור המשטרה או בלעדיו: "ההילולא תתקיים בכל מקרה. שום דבר לא יעצור את המאמינים מלהגיע לצדיק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר