הקץ למחלוקת?

האדמו"ר הרמ"ד הכריע: מקבלים את הפסק, השם הוא - "באבוב 45"

האדמו"ר מהרמ"ד מבאבוב 45 כינס אמש את אלפי חסידיו בניו יורק לכינוס היסטורי והצהיר כי הוא מקבל את פסק הדין לחלוטין ומהיום שמה של החסידות בראשותו יהיה "באבוב 45" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"רים מבאבוב (צילום: באדיבות כל העולם כולו)

ההכרעה בבאבוב 45: בשעות הערב אמש (שלישי) התכנסו המוני חסידים של הפלג בראשות האדמו"ר מהרמ"ד לאסיפה מיוחדת שנערכה באולם הכינוסים המפואר במלון מריוט ניו יורק זאת לרגל ההכרעה הסופית בעניין קבלת הפסק בית דין וכן ההחלטה על שינוי השם.

לקראת הכינוס שרר מתח רב בעולם החסידות בארץ ובתפוצות זאת מאחר וה"דד ליין" אותו העניקו חברי בית הדין לחסידות, במטרה לקבל את הפסק ולשנות את השם, הגיע לסיומו, זאת לאחר 9 שנות עימות ומחלוקת על הנכסים ועל השליטה בחצר המפוארת.

במרכז האסיפה עמד נאומו החד משמעי של האדמו"ר שהצהיר כי הינו מקבל את הפסק ומהיום שמה של החסידות בראשותו יהיה "באבוב 45" כשם הרחוב בו שוכנים מבני החסידות.

האדמו"ר הצהיר כי הינו עושה זאת למען השלום תוך שהוא מדגיש כי הוא מקווה שזה אכן יגיע בעקבות קיום הפסק. "מיר וועלן גיין מיט דעם היכר פון 45, דאס איז נישט קיין השפלה, דאס איז נישט קיין שם לוי, דאס איז א היכר" - (אנחנו הולכים עם ההיכר של 45, זו היא לא השפלה ולא שם לוואי אלא זה היכר) - אמר האדמו"ר בשפת האידיש.

האדמור הרחיב בחשש החילול השם שיכול להיגרם מהפנייה לערכאות חלילה.

בהמשך דיבר האדמו"ר על הצורך בלכידות הקהילה ובהליכה בדרך התורה והחסידות כשהוא מחזק את החסידים הרבים שהאזינו לנאום במשך שעה ארוכה.

לאחר נאומו של האדמו"ר דיבר בפני החסידים הנגיד שלמה פרישוואסר שנחשב מעמודי התווך של החסידות והגיע במיוחד מלונדון בכדי להשתתף באסיפה ההיסטורית.

כזכור, הסכסוך שהתנהל בבתי דין ובפני הבוררים החל לאחר פטירת האדמו"ר מוהרנ"צ כאשר חלק ניכר מהחסידים קיבל על עצמו את מנהיגותו של הרה"צ רבי בן ציון הלברשטאם (בן האדמו"ר מהר"ש) ואילו החלק האחר קיבל על עצמו את הנהגת הרה"צ רבי מרדכי דוד אונגר.

השאלה הגדולה הניצבת כעת הינה האם אכן בעקבות קבלת הפסק ושינוי השם אכן תמה לה סאגה בת כמעט עשור בעולם החסידות? ימים יגידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר