עימות בחצר

אח הרבי מזוועהיל תבע: לקח 2 מיליון לחשבונו הפרטי

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה בשבוע שעבר את עתירתו של אחד משני האדמו"רים לבית זוועהיל - הרב גדליה משה גולדמן, נגד אחיו ש"לקח" לטענתו 2 מיליון ש"ח לחשבון הבנק הפרטי (חסידים)

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

הסכסוך בזוועהיל: בית המשפט המחוזי בירושלים דחה בשבוע שעבר את עתירתו של אחד משני האדמו"רים לבית זוועהיל - הרב גדליה משה גולדמן שעתר נגד החלטת בית משפט השלום בירושלים בתביעה שהגישה נגדו עמותת מוסדות זוועהיל בגין העברות בסך 2 מיליון ש"ח שבוצעו לחשבונו הפרטי של האדמו"ר, כך דווח ב"גלובס".

בתביעה שהגישה העמותה שנשלטת על ידי אחיו של האדמו"ר, נטען כי "האדמו"ר גזל 2 מיליון שקל מכספי העמותה בתחבולה לאחר שלקח לעצמו שליטה וזכות וטו בהחלטות ההנהלה, ובכל פעילות העמותה", זאת לאחר שביצע שינויים בתקנון העמותה.

על פי הטענות, האדמו"ר פתח בהמשך חשבון נוסף בבנק מזרחי, שאותו כינה הרב גולדמן - "מוסדות זוועהיל" וצ'קים שנמשכו מכספי העמותה לכאורה, הופקדו בחשבון החדש, על פי התביעה הצ'קים שנמשכו עמדו על סך כולל של כ-2 מיליון שקלים.

על פי הפרסום ב"גלובס", המעשים שבגינם נתבע האדמו"ר התרחשו לפני יותר מ-15 שנה, ולטענת העמותה נודעו לה רק ב-2004. למרות זאת, את התביעה המדוברת הגישה העמותה רק ב-2010. על פי הדיווח, אחת הסברות בנוגע לעיכוב בהגשת ההליך, היא מכיוון שגורמים בעמותה נמנעו להגיש את התלונה נגד האדמו"ר

האדמו"ר עצמו נמנע מלהגיש תצהיר בשמו, אך בנו, הרב דוד גולדמן הגיש תצהיר להגנתו, בו טען כי התביעה איננה אלא שימוש לרעה בהליכי משפט, לצורכי המחלוקת על השליטה בענייני החסידות. "מטרת התביעה לפגוע בשמו הטוב של האדמו"ר, ללא בסיס וללא בושה", טען הבן. לטענת הבן, אביו עשה שימוש בחשבון הפרטי למטרות העמותה ולא למטרותיו שלו, וזאת, בהתאם להחלטות של העמותה, שהתקבלו כדין.

"הואיל ובמהלך השנים החלו גורמים שונים להצר את צעדיו של גולדמן בניהול העמותה, והתברר כי בכוונת אחיו הצעיר להשתלט עליה ועל המוסדות - החליט אביו של גולדמן, להגן על הכספים שהיו שמורים בחשבון העמותה, ועל-מנת להבטיח כי הם ישמשו למטרות חסידות גולדמן הן לשם הבטחת זכויותיו הכלכליות שהגיעו לו והן לשם פעולה למען מטרות החסידות", סיכמה השופטת את טענות גולדמן. "בהתאם לכך, נפתח החשבון הנוסף כחשבון פרטי וצוין בשמו 'מוסדות זוועהיל', הואיל והמטרה הייתה כי הכספים ישמשו למטרות החסידות וחיזוקה".

בפסיקת השופטת נכתב כי "לא ראיתי ליתן אמון בגרסתו של גולדמן, שלא גובתה בתצהיר לגבי מטרותיו של החשבון הנוסף אשר נפתח על ידו - 'כספים אשר ישמשו את צרכי החסידות וינוהלו מחוץ לפעילות העמותה'... הואיל ואין מחלוקת כי הכספים שהועברו מחשבון העמותה בבנק פועלי אגודת ישראל לחשבון הנוסף שהוגדר על-ידי גולדמן עצמו כחשבון פרטי, ומשם הועברו לחשבונה הפרטי של רעייתו של גולדמן הגב' בת שבע גולדמן... קשה לקבל את הטענה לפיה הכסף בחשבון הנוסף הועבר 'לקיום החסידות'".

"ממסמכי הבנק בתיק עולה כי לא בוצעה שום פעולה מיום הפקדת הכסף בחשבון הנוסף ועד ליום שבו הוצא הכסף מהחשבון על-ידי גולדמן, ולא הוכחה על-ידי גולדמן ולו מטרה אחת קונקרטית 'לקיום החסידות', שלשמה שימש הכסף בפועל כטענתו".

השופטת מתחה ביקורת נגד האדמו"ר שבחר שלא להגיש תצהיר בנושא וכתבה כי . "כלום חשש גולדמן כי גרסתו לפיה כל הכספים נועדו למטרות החסידות ולא למטרותיו האישיות תקרוס במסגרת חקירתו הנגדית, ולכן נמנע מלהעמיד עצמו לחקירה נגדית? נראה כי לגולדמן בלבד הפתרונים במקרה זה", ציינה השופטת בפסק הדין.

על פי הדיווח, השופטת קיבלה את התביעה נגד הרב גולדמן, שייאלץ לשלם לעמותה סכום של 2 מיליון שקל, בתוספת ריבית והצמדה כמו גם הוצאות שכר-טרחה בסך 80 אלף שקל. בשבוע שעבר, כאמור, דחה בית המשפט המחוזי בירושלים את הערעור נגד הבנק, לאחר שהעמותה משכה את הערעור בעצת השופטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר