"היה פרוש מהעולם"

באופן פתאומי: הרבי מזמיגראד ב"ב התמוטט בביתו ונפטר

שעה קלה לאחר חצות, התמוטט הרבי מזמיגראד בני ברק בביתו שבעיר ונפטר. "היה פרוש מהעולם הזה, הוא לקח ללב את קשייו של כל חסיד וסייע לשבורי לב ונזקקים" סיפרו חסידיו של הרבי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי בבר מצווה לנכדו, בימים האחרונים (צילום: יהודה פרקוביץ)

אבל בחסידות: סמוך לחצות הלילה שבין יום שלישי לרביעי, הוזעקו כונני ארגוני ההצלה ומד"א אל ביתו של רבי חיים נפתלי אהרן הלברשטאם, האדמו"ר מזמיגראד, ברחוב מינץ בבני ברק, זאת לאחר שחש ברע והתמוטט. הכוננים ביצעו על הרבי החייאה במשך דקות ארוכות, אולם זמן קצר לאחר מכן הוא השיב את נשמתו לבוראה והוא בן 64.

האדמו"ר הינו ממשיך דרכו של אביו, שהיה ידוע כצדיק ופועל ישועות ורבים נהנו מברכותיו. עם קבלת הדיווח על התמוטטותו של הרבי, התכנסו חסידיו בבית המדרש של החסידות בעיר, וקראו פרקי תהילים לרפואתו. אולם כאמור, זמן קצר לאחר מכן נאלצו הרופאים לקבוע את פטירתו של האדמו"ר וחסידיו פרצו בזעקות שבר.

בחופה. ארכיון (צילום: בעריש פילמר, כיכר השבת)

לפני כעשור, נפטר אביו של הרבי, ומאז הוא מילא את מקומו בבית מדרשו שבבני ברק - זאת לצד אחיו המכהנים כמנהיגי קהילות בתפוצות. האדמו"ר נודע בכוח תפילתו ודבקותו בבורא. לדברי מקורביו, "הוא היה פשוט פרוש מהעולם הזה".

"כל יהודי שהגיע לפתחו עם צרה, הרבי היה נכנס ממש לתוך צרתו כאילו מדובר בו עצמו. הוא לקח ללב את קשייו של כל חסיד בבחינת 'עימו אנוכי בצרה'" מספר מקורב לאדמו"ר.

"הרבי היה בעל לב רחב ועזר לנזקקים. לא פעם היה ניתן לראות עניים וקשי יום מגיעים לפתח בית המדרש כשהם עצובים ומדוכדכים ויוצאים שעה קלה לאחר מכן בחיוך רחב ובנפש מרוממת".

רבי חיים נפתלי אהרן הלברשטאם זצ"ל בשבוע האחרון לחייו (צילום: יהודה פרקוביץ)

רק בשבוע האחרון, זכה הרבי להשתתף בשמחת בר המצווה לנכדו, ובירך את כל חסידיו. "מי יודע, אולי כבר אז הרגיש בלבו שהולך להיפרד מהעולם, להיפרד מאיתנו חסידיו ומעריציו" אומר אחד החסידים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר