השקל הטהור

צפו בתיעוד: חלוקת המיליונים למוסדות החרדים האנטי ציונים

סאטמר חילקה אמש תמיכה של מיליונים למוסדות חרדים שלא נוטלים תקציב מהמדינה. הרבי מסאטמר תקף את המפלגות החרדיות בשידור מארה"ב: "כרעו ברך למחוז החרדי" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שמואל דריי)

אמש (שני), נערך בבית המדרש של חסידי סאטמר בירושלים כנס "החינוך הטהור", במסגרתו חולקו כספים למוסדות חרדים שמסרבים לקבל את תמיכת המדינה מסיבות אנטי-ציוניות. הכנס נערך בראשותו של הרב חיים צבי טייטלבוים, אב"ד הקהילה בירושלים ובנו של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר.

במהלך האירוע נשא דברים בשידור חי בארה"ב האדמו"ר מסאטמר, ואמר כי המנהלים שלא לוקחים את התקציב הישראלי הינם "בעלי מסירות נפש ומקדשי ד' אשר מתנזרים מתמיכת השלטון". בדבריו, תקף הרבי את המפלגות החרדיות ש"כרעו ברך למחוז החרדי במשרד החינוך", לדבריו "ומחניפים להם ומביאים אותם לתוככי המוסדות ולבסוף מתערבים בתכני החינוך, וממשיכים לקחת כספם וזהבם ללא כל בושה".

לצד רבנים מזרמים שונים המתנגדים ללקיחת תקציבים מהמדינה, באירוע השתתפו גם שורה של אנשי עסקים מחסידות סאטמר מארה"ב, לונדון, וינה ומאנטריאול, שנמנים על תומכי המפעל החסידי שמאםשר למוסדות להתקיים ללא "תקציב ציוני".

רגע השיא של הכנס, היה כאשר הרב טייטלבוים חילק בשם אביו האדמו"ר מסאטמר את הכסף למנהלים שעברו בזה אחר זה לפניו, נטלו את המעטפות ואישרו בחתימתם כי הם נתמכים על ידי החסידות.

גורם במפעל "שקל הטהור" של סאטמר אמר לאחר האירוע כי "כל אימת שהמחוז החרדי של משרד החינוך חושב שיוכל להשתלט על כל המוסדות ובתי החינוך החרדים הוא יקבל תשובה נחרצת בדמות חלוקת מליונים לבתי החינוך אשר יאמרו למשרד החינוך שלא צרים ממכם כלום לא מדובשך ולא מעוקצך".

צילום: שמואל דריי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר