צפו בתיעוד

אולם שמחות מפואר; רק למקיימי ה'תקנות'

כחלק מהליך הוזלת הוצאות החתונה בחסידות סאטמר בוויליאמסבורג, זכה אולם השמחות הוותיק למתיחת פנים מושלמת, שהדלת החשמלית בכניסה הוא רק 'טעימה' ממנה (חסידים)

כמו בחסידויות אחרות, גם בסאטמר בוויליאמסבורג, ניו יורק, עסוקים מיטב המוחות בשאלה כיצד ניתן להוזיל את העלויות הכספיות העצומות של כל משפחה המחתנת את אחד מילדיה.

לשם כך נקבעו זה מכבר כמה וכמה תקנות, הקובעות תקרת הוצאות עבור כל פריט ופריט, מאגרטל הפרחים שעל השולחן ועד מנות האוכל המוגש לאורחים.

אלא שבחסידות סאטמר נתקלו בבעיה: רבים מהחסידים נמנעו מלערוך את שמחותיהם באולמות שנקבעו עבורם בשכונה, 'שמח תשמח', שעם השנים ניכרו בהם אותות ההתיישנות.

האדמו"ר, בכניסה לאולם

בעקבות כך הוחלט על עריכת שיפוצים, שיהפכו את פני האולמות מן הקצה אל הקצה, ובימים האחרונים הם הושלמו לשביעות רצון כולם.

אמש הגיע האדמו"ר, מלווה בחברי הנהלת המוסדות ובחברי הוועד המעודד אירועים זולים בחסידות, לביקור בהיכלי האירועים המפוארים, שיעמדו לרשות כל חסיד שיעמוד בשאר כל תקנות החיסכון שנקבעו.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

7
לא מאמינה לאיזה רמה טכנולוגית אנשים מגיעים..... חחחחחחחחחחחח
שרה
6
מה מפואר פה גם בבית תמחוי יש שער חשמלי!
מלכיאלוביץ
5
יש תקונעס. לא מתאים לך ? אתה עף מהחסידות יש משמעת!! יש מנהיג אחד! על פיו יישק דבר .רוצים להטמיע כללים /תהליכים ? הרב'ה אומר וזה נהיה. אצלנו הליטאים ... אי אפשר לעשות תקנות ולקבוע כללים בכלום!!! הרב אלישיב אמר בזמנו באופן ברור לא לתת דירות ושהבחורים לא ידרשו מעבר לחצי חצי. אבל השתיקו את זה , כי הראש
ליטאי מאוכזב
4
במונרו משקיעים הרבה יותר
סאטמארי
3
איזה יופי והדר ממש משמח את הלב עלו והצליחו ומאחלים לכם שנה פוריה
אברהם
2
נוח לאנשי ציבור כדי להראות שהם פעילים לקבוע לאנשים איזה זר פרחים לקנות ובכמה כסף ואיזה שטריימל ובכמה כסף, ואיזה תזמורת, ואיזה גרמאר, ואיזה פמוטים וכו' וכו' דברים קטנים שאנשים אוהבים לקבוע זאת לעצמם בלא שיתערבו להם בחיים, אבל בבעיות האמיתיות של דיור שאנשים גרים כיום במחסנים ומשלמים עלים אלפי שקלים בח
שמואל
1
איך קורה הפלא הזה?? מה, זה כישוף? אני פשוט עומד נפעם.
איש אחד

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחסידים ואנ"ש: