פרסום ראשון

הבחירות לראשות ירושלים: חילוקי דעות במועצת החסידית

הניסיון להשיג תמיכה אחידה במועמדות משה ליאון לראשות העיר ירושלים - נתקל בקשיים. האדמו"ר מסלונים מתנגד, ואילו האדמו"רים מבעלא וויז'ניץ מצדדים בתמיכה במועמדותו של ליאון (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ליאון וברקוביץ (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

למרות הסבב שערך מזכיר המועצת הרב יענקל ולצר אצל האדמו"רים על מנת להשיג אחדות ותמיכה מאוחדת של כלל היהדות החרדית לקראת הסיבוב השני בבחירות בירושלים, מתברר כי הדבר נתקל בקשיים ובחילוקי דעות בין האדמו"רים.

ל"כיכר השבת" נודע כי האדמו"ר מסלונים מתנגד לתמיכה במשה ליאון מחשש שנסגרו עמו הסכמים הנוגעים לפשרות על חוק הגיוס.

התנגדות האדמו"ר היא נחרצת, מאשרים בכירים בחסידות סלונים. התנגדותו מצטרפת לדעה של אדמו"ר נוסף במועצת החסידית, המצדד בהחלטה משותפת לתמוך "במועמד שידאג הכי הרבה לאידישקייט".

מנגד, האדמו"ר מבעלזא והאדמו"ר מויז'ניץ, מצדדים בתמיכה במשה ליאון לראשות העיר, זאת מתוך מטרה לאחד מחדש את הציבור החרדי אחרי הבחירות המקומיות.

עם זאת, מציינים בסלונים, כי במידה והמועצת תקבל החלטה על דעת רוב חבריה לתמוך במשה ליאון, הרי שסביר להניח שהאדמו"ר לא יצא נגד המועצת, אלא ינהג כפי שנהג בפעמים קודמים בהן התקבלה החלטה בניגוד לדעתו.

גורם בחסידות סלונים אומר ל"כיכר השבת" כי האדמו"ר מתנגד לכך שהמועצת תוציא קול קורא לתמיכה בליאון, שכן מאז ומעולם המועצת הוציאה קול קורא רק על תמיכה במועמדים חרדים. משכך, ייתכן כי במידה ותתקבל החלטה על תמיכה בליאון, יסתפקו בהכרזה.

בתוך כך נודע כי ועדת השמונה של אגודת ישראל שתתכנס מחר (רביעי) תדון גם בנושא ירושלים, וכן במשא ומתן עם עליזה בלוך בעיר בית שמש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר