הזעם בחסידות בעלזא

הלברשטאם: 'צאנז גדולה מויז'ניץ; מגיע להם מקום בכנסת'

בחסידות בעלזא, כנראה עדיין זועמים, על שקיבלו רק את המקום הרביעי ברשימה. מיכל הלברשטאם, נציג החסידות בירושלים, זלזל בוועידת אגו"י וטען כי כיום, צאנז - גדולה יותר מחסידות ויז'ניץ (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ח"כ ישראל אייכלר ומיכל הלברשטאם. ארכיון (באדיבות המצלם)

חבר מועצת עיריית ירושלים, מיכל הלברשטאם, המייצג את חסידות בעלזא, הסביר באריכות, בראיון שהעניק לקו 'קול בעלזא', את המהלכים להצלחת חתימת ההסכם שנחתם בין סיעת 'אגודת ישראל' לנציגי חסידות בעלזא, ועורר סערה.

במהלך הראיון, הביע הלברשטאם זלזול בוועידת 'אגודת ישראל' שהתכנס בנתניה, ואמר: "לא ראיתי חידושים בוועידה של אגודת ישראל", ואף הביע את דעתו כי חסידות צאנז יותר גדולה מהסיעה המאוחדת - ויז'ניץ ולכן מגיעה להם מקום בכנסת.

הדברים נאמרו על רקע חילוקי הדעות שנרשמו בוועדת השמונה של 'אגודת ישראל' סביב המקום השלישי ברשימה החסידית, כאשר חסידות בעלזא התעקשו לקבל את המקום השלישי ונאלצו להתפשר על המקום הרביעי - שהוא המקום השביעי ברשימת 'יהדות התורה' המאוחדת, אחרי ההסכם עם 'דגל התורה'.

עוד אמר מיכל הלברשטאם, כשהוא מתייחס לשם משפחתו השייך למשפחת בית צאנז, כי "אם אני יוצא רגע מהיותי חסיד בעלזא ונהיה "הלברשטאם" שזה צאנז, הרי צאנז כיום הם גם חסידות גדולה יותר מהמאוחדת (ויז'ניץ. ש"כ) ולמה לא מגיע להם מקום ריאלי בכנסת".

הלברשטאם חשף מפרטי המשא ומתן שהתנהל עם 'אגודת ישראל' על המקומות שיקבלו ברשימה וסיפר: "יצאנו עם ידיעה ברורה, לא לפתוח את ההסכם הזה שיש בין הסיעות על פי הבחירות הפנימיות שהיו, זה לא רק אינטרס של הסיעה המאוחדת, אלא של כל הסיעות, אף אחת מהן לא רוצה שיבדקו את הספרים שלהם ויתחילו לבדוק למה הם ראשונים, והם שניים והם שלישיים...".

"זה הכל טוב כמו הרגע שהכל נשאר על מקומו, ברגע שיפתחו את החבילה, הכל יכול להיפתח והם לא יודעים לאיפה הם יגיעו...", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר