פתיחת הזמן

האדמו"ר מגור: משמיים רוצים שנלמד בבית

בישיבות גור פתחו היום את זמן קיץ באמצעות קו טלפוני דרכו ילמדו הבחורים את שיעוריהם כרגיל, כאשר מלבד מגידי השיעורים, גם המשגיחים נרתמו לשמור על קשר רציף (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: David Cohen/Flash90)

כלל בחורי חסידות גור פתחו היום את זמן הקיץ, וכפי שדווח ב'כיכר השבת', בשל התפשטות נגיף הקורונה הדבר נעשה באמצעות קו טלפוני מיוחד שחולק לפי שיעורים וישיבות, דרכו יעבירו מגידי השיעורים את שיעורי התורה, ואף המשגיחים ישמרו על קשר עם הבחורים.

את דרשת פתיחת הזמן לאלפי הבחורים ואברכי הכוללים נשא הרה"צ רבי שלמה צבי אלתר, בנו של האדמו"ר, כשבנוסף זכו הבחורים בדברי ברכה וחיזוק מיוחדים מהרבי, אותם מסר בנו של האדמו"ר הרה"צ רבי נחמיה.

לאחר מכן דיבר לפני הבחורים הגאון רבי משה חיים דנדרוביץ, ראש ישיבת 'שפת אמת' וחבר וועדת החינוך בחסידות גור.

בנו של הרבי הקריא מתוך הדף המיוחד ואמר כי במדרש שיר השירים כתוב כי הלומד תורה בצער נוטל אלף, שלא בצער מאתים נוטל בשכרו, וממי אתה למד? משבטו של יששכר ומשבטו של נפתלי, שבטו של נפתלי ע"י שהיו עוסקים ולומדים תורה בצער נטלו שכר אלף, אבל שבטו של יששכר על ידי שהיו למדין תורה שלא בצער נטלו שכר מאתים.

הוא הוסיף ואמר בשם הרבי כי אברכי הכוללים ובחורי הישיבות רגילים תמיד ללמוד תורה במקומם, בכוללים ובישיבות, אך מן השמים רוצים בתקופה זו, שילמדו תורה בבית.

חתונה בעבר בחסידות גור (צילום: באדיבות המצלם)

הרבי הוסיף כי ישנם רבים ששינוי זה גורם להם להיות עוסקים ולומדים תורה בצער, אבל גם בעת הזאת צריכים להתחזק בלימוד התורה, ויש לדעת שהשכר על כך גדול יותר, גם ברוחניות ובקנין ודבקות בתורה, וכאשר עוסקין בתורה כשבטו של נפתלי.

לסיום בירך בשמו של הרבי כי יעזור הקב"ה שיהיו כולם בכלל ברכת "נפתלי שבע רצון ומלא ברכת ה'", שיזכה כל אחד למנוחת הנפש, להיות שבע רצון בכל מצב שהוא, וע"י זה יהיה כלי מחזיק ברכה, מלא ברכת ה', ברוחניות ובגשמיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר