באופן מפתיע

הגרד"ח אלתר יעמוד בראש הישיבה של אחיו, הגר"ש אלתר

הגאון רבי דניאל אלתר, יעמוד בראשות ישיבת קטנה 'פני מנחם' בנשיאות אחיו, הגר"ש אלתר • בישיבות אלו לומדים גם 'עיון', בניגוד לישיבות גור שלומדים רק 'בקיאות' (חדשות אנ"ש)

שאול כהנא | כיכר השבת |
רבי דניאל אלתר (צילום: דבר אמת)

מפתיע: בחצר קהילת הגר"ש אלתר בישרו היום (חמישי) כי הגאון רבי דניאל חיים אלתר, בן זקוניו של ה'פני מנחם' ואחיו של ראש הישיבה, יכהן כראש הישיבה הקטנה 'פני מנחם' שבירושלים.

הקהילה שנוסדה לפני פחות משנה, לאחר שפרשה מחצר גור בערב שמחת תורה, הקימה שתי ישיבות, ישיבה קטנה שהוקמה ימים ספורים לאחר שמחת תורה, וישיבה גדולה שהוקמה בחנוכה, שבראשה עומד הדיין רבי מנחם מנדל הכהן שפרן.

הישיבות מתייחדות בכך שמושם בהן דגש על לימוד בשיטה העיונית-ישיבתית, בשונה מהמתכונת הנהוגה בישיבות גור שבהן, בשנים האחרונות, הדגש הוא על לימוד בקיאות ושינון מאות דפים בש"ס.

ראש הישיבה, הגאון רבי שאול אלתר, משמש כנשיא הישיבות ששניהן מתנהלות לאורו ובהכוונתו, והוא מעורב באופן פעיל בנעשה בשתי הישיבות, כשהוא מוסר בהן שיעורים קבועים.

בישיבה קטנה, הוא מוסר שיעור קבוע בספר 'קצות החושן'. והבחורים אף יכולים לשגר אליו שאלות בלימוד עליהן הוא עונה בעצמו.

הישיבה הקטנה, השוכנת במבנה ברחוב אריאל בירושלים, יצאה לדרך עם פחות משלושה מניינים של בחורים, אך תוך מספר חודשים היא הכפילה ושילשה את מספר התלמידים.

פתיחת הישיבה על ידי הגר"ש אלתר (באדיבות המצלם)

על צוות הישיבה נמנים הגאונים רבי פינחס שרייבר, רבי יצחק ביין, רבי יוסף יוזפא רוזנברג (מעורכי מפרשי הש"ס ב'מוסד הרב קוק'). עתה התבשר הציבור כי הגר"ש אלתר הודיע על רצונו למנות כראש הישיבה קטנה את הגרד"ח אלתר, שהצטרף לקהילה באופן רשמי בערב חג השבועות, אז מסר שיחה בפני תלמידי הישיבות, ובהמשך אף נשא דברים בפני כל בני הקהילה בכינוס 'הסתפקות במועט' שהתקיים ביום ז' תמוז, יום היא"צ של בעל ה'לב שמחה'.

הגרד"ח מתכוון לשהות בישיבה מדי יום, כמו כן ימסור בשיבה שיעורים כלליים, ינווט את הצוות הרוחני וחינוכי, ויתמסר באופן אישי לתלמידים בשיחות אישיות כמיטב יכולתו.

הגרד"ח נפגש בשבועות האחרונים עם צוות הישיבה והוא הבהיר כי הוא אינו רואה בכך 'תפקיד של כבוד', אלא ההיפך – ברצונו להתמסר לכל בחור ולהשקיע בו את מיטב כוחותיו. בישיבה מתכננים מעמד רשמי לרגל המינוי, אם כי הוא ידחה בשל אימותו לקורונה של הגר"ש אלתר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר