"להקשיב לרבי - עד הסוף"

"עד מתי?": האדמו"ר מסאדיגורה הורה - וחיזקי יצא מהבית

הילד שריגש את המדינה, מסתובב מזה כחצי שנה בתוך קפסולה מיוחדת בשל הקורונה. חיזקי גם לא לחץ ידיים לאיש - עד שקיבל שיריים מהאדמו"ר, שלדברי חסידיו אינו תומך בהחמרות יתרות (חסידים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת - ובעריש פילמר)

מאז פרוץ מגיפת הקורונה, נשמרים משפחת טורנהיים, חסידי סאדיגורה המתגוררים במודיעין עילית, בהקפדה יתירה. הסיבה: בנם, חיזקי, הילד שריגש מדינה שלמה, נמצא בקבוצת סיכון.

חיזקי בן ה-11, מתמודד בגבורה עם מחלה נדירה המעמידה אותו בסיכון תמידי, אך למרות זאת הוא אינו נכנע ונלחם - כאשר אף ריגש בדברי חיזוק עם סיפורו כיצד הוא הולך לחיידר, כמו ילד רגיל.

בשל מחלתו הנדירה, הורה האדמו"ר בעל ה'אבירי ים' מסאדיגורה לאביו, כי עליהם להקפיד ולא לצאת מהבית כלל, כדי לשמור על בריאות ילדו.

במשך חצי שנה, האבא, המלמד בתלמוד תורה כמעט ולא יצא מפתח הבית, וגם שאר בני המשפחה קיימו את לימודיהם דרך הטלפון.

חיזקי הצליח להתנייד לעיתים נדירות, כמו להלוויית האדמו"ר זצוק"ל, כשהוא יושב בתוך קפסולה מיוחדת שבנו במיוחד עבורו.

בשבוע האחרון, שוחח חיזקי עם האדמו"ר מסאדיגורה, הממלא את מקום אביו, בטלפון. במהלך השיחה, כאשר חיזקי סיפר לרבי על הקשיים של משפחתו בשל הקורונה, נזעק האדמו"ר ושאל אותו: "עד מתי?".

"מאז", מספר חסיד סאדיגורה ל'כיכר השבת', "ההוראה של הרבי, 'עד מתי', נהפכה לשיגרת לשון בקרב חסידי סאדיגורה ובכך הם מבינים איך הרבי מתייחס למגפת הקורונה".

החסיד מספר כי ל"חיזקי ובני משפחתו, יש אמונת חכמים יוקדת בלהבות אש. הם קיבלו את זה מסבא הגדול האדמו"ר מוולברוז', שאם מאמינים בחכם, חייבים ללכת עם ההוראות שלו עד הסוף - יהיה אשר יהיה".

מרגש • חיזקי נפרד: "הכל לטובה מאת ה', גם שהרבי נפטר" (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

"ולכן, מאז חל מהפך בבני המשפחה. האבא, להפתעת כולם ולאחר שלא נראה בציבור חצי שנה, חזר ללמד בחיידר ולהתפלל במניין, בני המשפחה חזרו למוסדות הלימוד וגם חיזקי התחיל לצאת מהבית כמובן בכפוף לכל ההוראות המחמירות ביותר - עם עגלה וכפפות מיוחדים".

עוד מספר החסיד כי "חיזקי לא הסכים ללחוץ לאף בן אדם עד היד במשך חצי שנה, הפעם הראשונה שהוא לחץ למישהו יד - היה בשבוע שעבר כאשר השתתף בטיש של הרבי ואז לחץ לו את היד, לאחר מכן, הרבי נתן לו בסוף הטיש שיריים".

בחסידות מסבירים כי בנוגע להקפדה על הגבלות הקורונה, האדמו"ר הצעיר פחות נוקשה מאביו, שהורה להקפיד על כל ההנחיות.

לדוגמה מספרים על "עורך דין מחסידי סאדיגורה, שעד היום היה נזהר בכל ההגבלות. כאשר ראה שיש הרבה חסידים שאינם מקפידים על עטיית מסכה, שאל את הרבי מה דעתו בנושא. הרבי ענה לו שזה תלוי בשיקול הדעת של כל אחד ואחד".

"בליל שבת, ראה האדמו"ר כי אותו חסיד הולך ללא מסכה. פנה אליו הרבי ושאל מדוע. העו"ד הסביר כי הבין שהרבי אינו סבור שיש צורך לעטות מסכה, אך הרבי הדגיש לו שוב, כי הוא אינו מורה לציבור מה לעשות, ועל כל אחד לנהוג לפי שיקול דעתו".

ואכן, בתמונות מאירועי עריכת השולחן בחצר הקודש סאדיגורה, ניתן לראות כי רבים מהחסידים אינם עוטים מסכה, למרות ההנחיות המחייבות זאת במרחב הציבורי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר