פרסום ראשון

אחרי האלימות: החוקרים אצל הגרח"צ מייזליש

האלימות הקשה השבת בבני ברק: חוקרי המשטרה בדקו מדוע הגיעו אנשיו של הרב מייזליש לתלמוד תורה של סאטמר, שם ערכו חסידי האדמו"ר שבת התאחדות עם רבני הקהילה (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן)

חוקרי המשטרה הגיעו היום (חמישי) לביתו של הגרח"צ מייזליש, בעקבות האלימות הקשה שהתחוללה בסעודה שלישית, במהלך שבת ההתאחדות של חסידי סאטמר בבני ברק.

כפי שדיווחנו ב'כיכר השבת', השבת נערכה בתלמוד תורה השייך לחסידים הסרים למרות האדמו"ר, ולא בבית הכנסת הגדול של החסידות בעיר, מתוך מטרה שלא להיקלע לבעיות מול הרב מייזליש, שמנסה להשתלט לאחרונה על בית הכנסת.

אך אנשים המשתייכים אל הרב מייזליש הגיעו לתלמוד תורה, ובמקום התפתחה מהומה, במסגרתו, כפי שניתן לראות בתיעוד ממצלמות האבטחה שנחשף ב'כיכר השבת', הם ריססו במקום וחוללו נזקים רבים.

אנשי הרב מייזליש טענו להגנתם כי פרצו לבניין כדי להשיג את מערכת המצלמות, אחרי שלטענתם פרצו החסידים לחדר בו היה לומד הרב מייזליש בבניין הת"ת, עד לפרישתו מהחסידות.

האלימות בשבת (צילום: מצלמות אבטחה ובאדיבות המצלם)

כוחות המשטרה הוזעקו למקום בעקבות האלימות, ובמשטרה החליטו לחקור את האירוע, על מנת להבין האם אנשי הרב מייזליש אכן הגיעו למקום כדי לעורר פרובוקציה.

בין היתר חקרו האם החדר המדובר שייך להרב מייזליש. לאחר שלא קיבלו תשובה מספקת, הגיעו לחקור את הרב עצמו, היום בביתו בעיר בני ברק. עם זאת, מבירור שערכנו עולה כי לא הוגשה תלונה במשטרה נגד הרב מייזליש.

בחסידות טוענים כי מדובר בחדר בו היה הרב מייזליש לומד בחברותא, אך הוא עזב אותו בעקבות התנהלותו והמרידה באדמו"ר מסאטמר, ובכל מקרה אינו שייך לו.

כך, אחרי תקופה של רגיעה, בעקבות בואם של אנשי הרב מייזליש למקום, שוב חזרו הכותרות על אלימות בסאאטמר בני ברק, והפעם, בזמן שהחסידים הסרים למרות האדמו"ר ישבו בסעודה שלישית של שבת התאחדות עם רבני ודייני הקהילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר