חקירת אסון מירון

למה העד מ'תולדות אהרן' ענד טבעת?

עדותו של הרב אהרן צבי הלר, נציג 'תולדות אהרן', מול הוועדה הממלכתית לחקירת 'אסון מירון', עוררה הדים רבים - אך דווקא טבעת שענד על האצבע, עוררה סקרנות (חסידים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הטבעת על האצבע של הרב הלר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עדותו של הרב אהרן צבי הלר, נציג חסידות 'תולדות אהרן', מול חברי הוועדה הממלכתית לחקירת 'אסון מירון', עוררה הדים רבים לאחר שחשף את מאחורי הקלעים של מעמד ההדלקה המסורתי שביציאה ממתחם ההדלקה בהר מירון, אירע האסון הכבד בו נהרגו 45 בני אדם.

אלא שדווקא טבעת שענד, על האצבע, לכל אורך עדותו - עוררה את סקרנותם של רבים. המדובר, בטבעת שנעשתה מעלי הלולב, אותו נוטלים בימי חג הסוכות, ומשמשת לקשירת הלולב. יצוין כי גם בנו, שהעיד אחריו, ענד טבעת דומה.

הרב הלר בעדותו בוועדה (צילום: לע"מ)

ל'כיכר השבת' נודע כי את הטבעת הם קיבלו מהאדמו"ר מ'תולדות אהרן', לאחר שהטבעת הזו שימשה את האדמו"ר בלולבו האישי, לקראת העדות בפני הוועדה.

מקורביו מסבירים ל'כיכר השבת' כי הסיבה לענידת הטבעת היא סגולה לשמירה והצלחה, ולאור העדות שלהם בפני הוועדה, האדמו"ר הביא להם את הטבעות כדי שתהיה להם לסגולה.

במהלך עדותו, אמר הרב הלר לחברי הוועדה, כי "מה שתחליטו קדוש". לדבריו, "אם יוחלט שלא תהיה הדלקה - ננהג כך במאה אחוז, נציית לכל ההוראות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר