אחרי ששוגר בלש

תביעה נגד העירייה: "הבהלתם את החסידים"

בלש ששכרה המועצה המקומית, עקב אחרי התפילות בבית הכנסת של חסידי אלכסנדר בקליבלנד - בכדי להוכיח שהם עוברים על החוק. כעת החסידים תובעים את המועצה (אנ"ש)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מבנה בית הכנסת (צילום מסך מתוך Google Maps)

קהילה חסידית בקליבלנד שבמדינת אוהיו בארצות הברית, תובעת את המועצה המקומית בטענה שהפחידה את מתפללי בית הכנסת לשווא.

מדובר בקהילת אלכסנדר-קליבלנד בראשות האדמו"ר רבי שניאור זלמן דנציגר - קהילה חסידית הממוקמת בעיירה יוניברסיטי הייטס שבמטרופולין קליבלנד. האדמו"ר הקים לפני כ-13 שנים בית כנסת בביתו הפרטי, לשימוש הקהילה.

מוקדם יותר בשנת 2021, הוציאה עיריית יוניברסיטי הייטס 'צו הפסקת פעילות לצמיתות' נגד בית הכנסת המאולתר, מטעמי בטיחות. על פי הצו, בית הכנסת הוא מקום סכנה, שכן אין בו יציאות חירום כנדרש, ויש בו חוטי חשמל חשופים התלויים מהתקרה.

החסידים פנו לבית משפט מחוזי בחודש יולי, וקיבלו אישור משופט להמשיך ולהפעיל את בית הכנסת באופן מוגבל - רק עד 36 משתתפים ורק בשבתות ובחגים עד לאחר סוכות.

סמל בית הכנסת אלכסנדר בקליבלנד (צילום מסך)

אלא שבראש השנה, בזמן שהתפללו בני הקהילה בבית הכנסת, עמד מחוץ למבנה רכב אזרחי ובו חוקר פרטי, שנשכר בידי המועצה המקומית בכדי לצפות בתפילות, ולהוכיח כי הם עוברים על המגבלה שהציב השופט - כך דיווח אתר החדשות המקומי Cleveland.com.

"באחד הימים הקדושים ביותר בשנה היהודית, החוקר הפרטי ישב שעות ברכב חשוד ולא מסומן מול הנכס", נכתב בכתב התביעה. "בגלל העלייה האחרונה בפשעי שנאה נגד יהודים, תושבים יהודים רבים וחברי בית הכנסת אלכסנדר נבהלו מנוכחותו של אדם חשוד ברכב לא מסומן".

בתביעה, שהוגשה לפני כשבוע, דורשים בני הקהילה מהעירייה לאשר את המשך פעילות בית הכנסת, מאחר והוא היחיד באזור, וכמו כן מבקשים פיצויים על הנזק שלדבריהם נגרם להם מנוכחות הבלש.

המועצה מצידה התנצלה על שליחת הבלש, אך מתעקשת כי "קודם כל מדובר בבית, זה לא מבנה מסחרי, זה לא בית תפילה, הבית הזה לא עומד בתקני הבנייה שנקבעו על ידי המדינה". ראש המועצה, מייקל ברנן, הוסיף כי ברצונו לחזור לדיונים עם הקהילה ולמצוא פתרון לסוגיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר