צפו בתיעוד: אברכי בעלזא בישיבת הכותל

אברכי "כולל הלכות שבת" של חסידי בעלזא באשדוד עלו לירושלים, ליום עיון ייחודי מסוגו. מהי הפסגה אליה שואפים אברכי הכולל? * יום העיון התקיים, בראשות ראשי הכולל הרה"ג ר´ אהרן בריעף והרה"ג ר´ שלמה פורגס, בישיבת הכותל, הפועלת מול הכותל המערבי, סמוך לשריד בית המקדש בעיה"ק ירושלים

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
האברכים ביום העיון ("כיכר השבת")

שעות של תענוג רוחני עברו על אברכי "כולל הלכות שבת" דחסידי בעלזא באשדוד, ב´יום עיון´ מיוחד שהתקיים בישיבת הכותל המערבי בעיה"ק ירושלים.

היכל כולל בעלזא הנושא את השם "כולל הלכות שבת" באשדוד, מלא מפה לפה בעשרות אברכים השוקדים על תלמודם בהתמדה, שקועים כל כולם בעמל התורה ומתייגעים בהוויות דאביי ורבא.

כדרך הלימוד והעיון, לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא, מתלבנות בין כותלי הכולל השיטות השונות וטעמיהן, סברות המפרשים ודיעות הפוסקים, החל מלימוד הסוגיא בעיון רב, מקורותיהם וסברותיהם בגמרא, ועד לדעתם והכרעתם של פוסקי דורינו הלכה למעשה.

השבוע, עם סיום חלק ניכר בהלכות שבת ולקראת התחלת לימוד הלכות מוקצה, יצאו האברכים יחדיו ל´יום עיון´ מיוחד במשנתו של אברך כולל, במהלכו שמעו דרשות רבי תוכן מפי משפיעים ומרביצי תורה.

יום העיון התקיים, בראשות ראשי הכולל הרה"ג ר´ אהרן בריעף והרה"ג ר´ שלמה פורגס, בישיבת הכותל, הפועלת מול הכותל המערבי, סמוך לשריד בית המקדש בעיה"ק ירושלים.

משקיעים למען כל יחיד ויחיד

הכל הסבו סביב שולחנות ערוכים, וראשון הדוברים הארי שבחבורה הרה"ג ר´ יהודה מנדל, המכהן כראש כולל ´תורה ועבודת השם´, ביטא בשם כלל האברכים את חשיבות ההתכנסות כדי ליתן ריווח בין פרשה לפרשה. בדבריו ציין לשבח את השקעתם של ראשי הכוללים למען כל יחיד ויחיד.

המושב הראשון, אותו ניהל הרה"ג ר´ יונתן פויגל ראש כולל לצעירים בירושלים, עסק על פסגת השאיפות של אברך כולל. "על האברך לנצל את כשרונותיו בשנות לימודו בכולל, בהן הוא מבסס את כל שנות חייו, כאשר יהיה טרוד על המחיה ועל הכלכלה בעתיד", אמר, ותיבל את דבריו בליקוטים מדברי חז"ל וספרי חסידות.

המושב השני, התנהל בנועם מיוחד על ידי הרה"ג ר´ ישראל יודא יאקאב מראשי כולל עיון באשדוד, שהרחיב בשבח לימוד ההלכה, וההלכה למעשה בפרט. "כשצוללים לעומקה של הסוגיא ונבכיה, מתבארים באר היטב סברות השיטות השונות וטעמיהן, אך ברור כי רק לאחר הבנת היסודות, ניתן גם להסיק הלכה למעשה על בוריים".

במתיקות נפלאה נפתח המושב השלישי בדבריו של הרה"ג ר´ שלום דירנפלד ראש ישיבת ´תורה ואמונה´ ומגדולי המשפיעים בחצר בעלזא, שהעלה את חשיבות האחדות ודיבוק חברים בין אברכי הכולל. "על ידי שנושאים ונותנים בהלכה זה עם זה, גם ההבנה והבהירות מקבלת משנה תוקף בקרב הלומדים".

מלאים וגדושים בקניני נצח, התפזרו האברכים, כשבלב הכל התפילה לשוב במהרה למקום שלא זזה שכינה מעולם, עם הזבחים והפסחים בידיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר