האדמו"ר מבעלזא בוועידה השנתית של "אחינו"

כאלף פעילי חינוך וקירוב הסבו לדיון ב-25 נושאים שעל סדר יומם של העוסקים במלאכת הקודש. מאות במושב מיוחד באנגלית לבני חו"ל. בחרדת קודש ובמשך שעה ארוכה נשמע המשא המרכזי מאת כ"ק מרן האדמו"ר מבעלז שליט"א. בריקודי שמחה ודביקות בהשתתפות כמאה ושמונים בחורים שהחלו את לימודיהם בחודש אלול האחרון בישיבה, ננעל המושב המרכזי

אברהם הלוי | כיכר השבת |

"זו זכות להשתתף בכנס הזה. הכינוס הזה הינו כינוס שמחזק את כלל ישראל", פתח הגאון הגדול רבי אהרון פלדמן שליט"א, ראש ישיבת ´נר ישראל´ אשר בארה"ב, את משאו בוועידה הרביעית של ´אחינו´ שהתקיימה השבוע. "כשאנחנו מרגישים את ההתעוררות הגדולה שיש למען תורה ויראת שמיים, אנחנו מקבלים מזה חיזוק אדיר", אמר כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א בפני המשתתפים.

המולה. מאות ראשי ישיבות, אנשי חינוך, פעילי קירוב, אברכים ובני תורה גדשו את מלון ´רמדה רנסנס´ הירושלמי ביום רביעי האחרון. המוני תלמידי חכמים מילאו את האולמות רחבי הידיים בהתכנסות האדירה לכבודה של תורה, הועידה השנתית של ארגון ´אחינו´.

כמידי שנה, עם תחילתו של חודש ניסן, נערכה הועידה השנתית של ´אחינו´. הועידה המתקיימת בחמש השנים האחרונות, הפכה למסורת בעולם התורה. הדיונים הנערכים בה זוכים לתהודה אדירה והופכים לנושא השיחה העיקרי של משתתפיה, אנשי החינוך ופעילי הקירוב, במהלך בין הזמנים של חודש ניסן.

הועידה נפתחה בשני אולמות מקבילים כאשר אולם אחד, יועד לבני ארץ ישראל ואילו באולם השני, התקיימו הרצאות לבני חו"ל המתגוררים בישראל ולאורחים שהגיעו מחו"ל במיוחד לוועידה.

לאחר פתיחתו הנרגשת של יו"ר ´אחינו´, הר"ר ירחמיאל קראם, נפתחו באולם בני ארץ ישראל, עשרים וחמישה דיונים מקבילים בהם נטלו כשש מאות פעילי חינוך וקירוב ומומחים שונים בתחומי החינוך והקירוב. ראשי ´אחינו´ וצוות ההיגוי של הועידה, נקטו בשיטה חדשנית. סביב עשרים וחמשה שולחנות עגולים, נערכו דיונים בנושאים שונים הנוגעים לחינוך ולקירוב. נוסחת ההצלחה בקליטת תלמידים בישיבות, התמודדות עם בעיות קשב וריכוז בישיבה, המפתח להצלחת בעלי תשובה בישיבות, כוחם של המחנכים בהצלחה בשיבוץ בישיבות, אלו הם חלק מהנושאים שעמדו במוקד הדיונים אשר נערכו סביב שולחנות עגולים, אשר היו גדושים מפה לפה. בכל שולחן, הדיון הובל על ידי מומחה בתחום הדיון סביבו נסב השולחן, כאשר בני השולחן היו מומחים ופעילים הרלוונטיים לנושא ספציפי זה.

"לא יאומן כי יסופר. בחורים חילוניים, מצליחים להשתלב בעולם התורה, ללמוד, לשמור מצוות", אמר ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אהרון פלדמן שליט"א במשאו.

פעילות עוצמתית

"מוטלת עלינו אחריות, לקרב, לקדש את ד´, זוהי מחובתנו", המשיך הגר"א פלדמן. ""המאור שבה מחזירו למוטב" זה ממש כפשוטו. ההשפעה הכי גדולה על בחור מתחזק, זה לימוד התורה, זה לימוד של "אילו מציאות", לימוד של גמרא. במקום להתווכח, צריך ללמוד תורה ואז אין שום שאלות. בחור שאין לו טעם בלימוד זה סכנת נפשות. צריך לעשות הכול כדי להחזיר לו את הטעם בלימוד. לעיתים בחור שגדל במקום חרדי, יהיה קשה יותר להחזיר לו את הטעם בלימוד מאשר בחור חילוני שזה מקרוב בא. חשוב מאוד להחדיר טעם בלימוד ושהמלמדים יהיו יהודים שספוגים ב"מאור שבה", כי רק אז, אפשר להאיר את התלמיד".

"אי אפשר לתאר את עוצמת הפעילות של ´אחינו´ ואת הזכות הגדולה הטמונה בפעילותו של הארגון", אמר הגר"א פלדמן שליט"א.

בשירה ובריקודים, קיבלו הנוכחים את פניו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א, אשר הגיע לוועידה על מנת ליטול חלק במושב המרכזי ולשאת את משא קודשו.

"בחורים שהיו רחוקים מכל זיק של יהדות, שבו אל התורה הקדושה ועשו את דרכם אל עולם המצוות. ממש הפלא ופלא", אמר האדמו"ר שליט"א במשאו. "ברוך ד´, למרות שמדובר בתקופה בה הניסיונות אותן מציב הרחוב הינן גדולות מאוד, רואים התעוררות עזה לקיום התורה והמצוות. אם יהודים כה רחוקים מסוגלים להתקרב, על אחת כמה וכמה שאנו צריכים להתחזק, לשאוף ולעלות מעלה בתורה ובמצוות".

"לפני למעלה משלושים שנה, כאשר הייתי בן 17, למדתי בישבה והמשגיח היה הגר"א פלדמן. ניגשתי אליו ובקשתי ממנו שיעשה מבחנים לבחורים כדי שיזכרו את הלימוד. המשגיח ר´ אהרון אמר לי, שאולי הרעיון לא יצליח עם כל הבחורים אבל אותך באופן אישי אני אבחן", סיפר מייסד ´אחינו´ הר"ר הופשטטר. "לאחר מכן הצעתי למשגיח שאולי ניצור תוכנית בה הבחורים ילמדו שניים וחצי דפים בשבוע וכך יסיימו את כל המסכת עד סוף הזמן. לאחר שהתוכנית פעלה זמן מה, עברתי ישיבה. חשבתי לעצמי, היכן כל עמלי? לשם מה פעלתי? ברוך ד´, שלושים שנה מאוחר יותר, אני רואה ששאיפתי התגשמה כאשר ´אחינו´ ו´דרשו´ פורחים בלי עין הרע", הוא סיים בהתרגשות.

עם סיום דברי כ"ק האדמור מבעלזא שליט"א, פצחו מאות המשתתפים בריקוד סוער. אל הריקוד הצטרפו מאה וחמישים בחורי ישיבות הלומדים בשיעור א´ בישיבות קטנות בירושלים הנמנים על בוגרי פרויקט ´טורונטו´ של ´אחינו´. במסגרת הפרויקט משתלבים נערים אשר למדות בבתי ספר תורניים בישיבות קטנות. 150 המשתתפים זכו לכתוב חידושי תורה לראשונה בחייהם בעזרת אברכים פעילי ´אחינו´. עם צאת כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א מהאולם, התלוו אליו הבחורים בוגרי ´פרויקט טורונטו´ וזכו ממנו לברכות אישיות ולהארת פנים מיוחדת במינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר