קווי הייצור עברו חיטוי

בבדיקה שגרתית: חשש לחיידק סלמונלה ב"חומוס צבר"

במסגרת בדיקות בקרת איכות שגרתיות שנערכו בשבוע שעבר במפעל צבר בקרית גת, עלה חשד לזיהום סלמונלה באחד מקווי הייצור. בעקובת כך קויי הייצור נסגרו ועברו חיטוי (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(אוסם)

במסגרת בדיקות בקרת איכות שגרתיות שנערכו בשבוע שעבר במפעל צבר בקרית גת, עלה חשד לזיהום סלמונלה באחד מקווי הייצור. מחברת "אסם", אישרו אתמול כי מיד עם קבלת הממצאים הוחלט על סגירת קו הייצור שייצר באותה עת סלט חומוס וטרם נארז לאריזות.

בחברה הדגישו כי המוצרים האמורים לא יצאו מחוץ לכותלי המפעל אל המדפים ועדיין ממשיכים לבדוק אותם. במקביל, החל במפעל ניקוי קו הייצור, חיטוי וטיהור כנדרש על־פי הנהלים במקרה מסוג זה.

במפעל צבר מדווחים, כי משרד הבריאות עודכן מיד על האירוע בשבוע שעבר, ולמעשה רק אתמול (ד') חזר המפעל לפס יצור מלא. העובדה גרמה לעיכוב באספקת חלק ממוצרי החברה והביאה למחסור שנוצר במוצרי סלטי חומוס וטחינה ברשתות השיווק.

הצפי הוא שרק בשבוע הבא תחודש אספקת הסחורה למקררי רשתות המזון. כך שבחגים כבר לא צפוי מחסור בסלטי החומוס של החברה.

מחברת צבר נמסר בנוסף, "כי באשר למוצרי החברה שנמצאים על המדפים בחנויות אין כל חשש וכולם עברו את כל הבדיקות הקפדניות. מי שיש לו חומוס וטחינה בבית - יכול לאכול אותם".

החברה עדכנה את משרד הבריאות בזמן אמת ושיתפה בכל הדרכים שבהן פעלה, כולל עצירת קו הייצור, ניקוי וטיהור.

חברת צבר לא הוציאה הודעה לידיעת הקמעונאים וקהל הלקוחות עד היום, כי למעשה אין היא מחויבת לעשות זאת על פי הנהלים, מאחר ואין מדובר במקרה בו יצאו אריזות סלטים מהמפעל אל החנויות. עם זאת, על פי החוק להגנה על בריאות הציבור, שיחליף את חוק המזון (תשע"ו 2015), שעומד להיכנס לתוקפו ב-30 בספטמבר, יחייב בין היתר את היצרניות לדווח על אירועים מסוג זה מלבד למשרד הבריאות גם לספקים ולקמעונאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר