זה לא בגלל הקור

מדוע בימי החורף הקרים, קשה לנו לצאת מהפוך?

אין מי שאוהב להיפרד מהפוך בשעות הבוקר, אולם מחקר חדש גילה את הסיבה שקשה לנו לצאת מהשמיכה בחורף • ספוילר: זה לא בגלל הקור, ואין קשר לשמיכת הפוך המלטפת (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

את הסיטואציה הבאה אתם חווים בכל בוקר חורפי: אתם פותחים את העיניים בתוך שמיכת הפוך המלטפת, וזועמים על השעון מעורר. לוחצים על כפתור ה'נודניק' ואחרי חמש דקות מתעוררים לרגע מעצבן נוסף. הייתם עושים הכל בשביל להישאר בפוך המלטף והנעים, אולם מחקר חדש גילה שהסיבה לרצון שלכם להישאר במיטה שונה לחלוטין.

במחקר שפורסם בכתב העת Journal of Pineal Research נטען כי הסיבה לכך שאנחנו עייפים בבקרים החורפיים - היא בשל כך שיש פחות אור, והמחסור בקרני האור מייצר עייפות רבה יותר, הגורמת לאיכות השינה לרדת.

החוקרים שבדקו את הרגלי השינה של 507 סטודנטים במהלך כמה שנים נדהמו מהתוצאות: למרות שבחורף השמש שוקעת מוקדם יותר מבקיץ - הסטודנטים הלכו לישון בממוצע 35 דקות מאוחר יותר מאשר בקיץ. בהתאם לכך גם שעת הקימה הממוצעת שלהם התאחרה בב-27 דקות מאוחר יותר מאשר בקיץ.

החוקרים הסבירו את תוצאות המחקר וטענו כי מחסור בחשיפה לקרני שמש בשעות היום גורמת לשיבוש המנגנון הביולוגי וכתוצאה מכך הגוף לא ישדר את הצורך בשינה בצורה תקינה - ולכן דווקא החשיכה המוקדם גורמת לשינה מאוחרת יותר.

כתוצאה מהמחקר המליצו החוקרים לצאת ולהיחשף לקרני השמש כמה שיותר בשעות היום - כדי לדייק את השעון הביולוגי ולמנוע ממנו להשתבש - ולשהות כמה שיותר באור השמש וכמה שפחות בתאורה מלאכותית.

אז אם עוד לא הבנתם את מה שכמעט ואין מחקר שמציג: צאו החוצה, הרגישו את השמש. נשמו את האוויר הטבעי, והעדיפו את הטבעי על פני הטכנולוגי...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר