השלכות המלחמה

נציגי קדם בדיון מקצועי בכנסת על סיוע לקשישים במלחמה

במפגש המקצועי בלשכתו של שר הבריאות הרב אוריאל בוסו השתתפו נציגי קדם, שם הוצגו בפניהם המצוקות המלוות את אוכלוסיית הקשישים בישראל דווקא בעת המלחמה (בריאות).

נציגי 'קדם' בכינוס מקצועי במ. הבריאות על מצוקות הקשישים במלחמה (צילום: יח"צ)

המלחמה גוררת עמה ספיחים רבים המשפיעים על הכלכלה הישראלית, וכך גם על בתי האבות בישראל, שמחד מסייעים בקליטת מאות מפונים מבוגרים ומאידך סובלים עוד לפני המלחמה ממחסור חמור בעובדים לצד מצוקות נוספות המקשות על פעילותם התקינה והענקת טיפול טוב ואיכותי בזקני העם.

לאור זאת, התקיים מפגש מקצועי מיוחד בלשכתו של שר הבריאות הרב אוריאל בוסו בהשתתפות נציגי קדם – האיגוד לקידום קהילות דיור למבוגרים בישראל, שבו הציגו בפניו את המצוקות הקשות בעת הזו.

בפגישה השתתפו מלבד השר בוסו, גם מנכ"ל משרד הבריאות, בכירי המשרד, מארגון 'קדם' השתתפו גב' יולי גת היו"ר, מר נחי כץ המנכ"ל ומר דוד ברימר חבר הנהלת קדם, גב' גלית קאופמן מנכלית רשת בית בלב, מר איציק כהן מנכל העמותה לגריאטריה, ועוד.

בפגישה סקרו נציגי 'קדם' את מצוקת כח האדם הגדולה בכל הנוגע למטפלים סיעודיים ומבקשים ממשרד הבריאות לפעול לקידום קמפיין לגיוס מטפלים סיעודיים כמו גם הקצאת עובדים חלופיים נוספים ממדינות מגוונות במקומם של העובדים הפלסטינאיים וביטול חסם האגרות שמושתות על העובדים הזרים המונעות כיום ממוסדות רבים יכולת להעסיק אותם

עוד עלו הוצאות המלחמה המושתות כיום על המוסדות – בעקבות מצב החירום דווח בפגישה על הוצאות חריגות וגבוהות המקשות על מתן הטיפול, כגון: הצבת שומרים 24/7 במוסדות, העסקת מנהל תורן בכל משמרת, מימון נסיעות העובדים למחסומים וחזרה, שעות נוספות רבות והוצאות מזון חריגות כתוצאה משהות העובדים במקום ועוד, פינוי זקנים ממוסדות בקו העימות – בשל המלחמה קיימים מוסדות מהם פינו חלק או כלל הזקנים והמוסד נותר עם הוצאות ללא הכנסות – יש להעניק מענה נוסף למוסדות ספציפיים אלו ועוד.

על מצוקת כח האדם אמרו לשר הבריאות כי מדובר ב"מצוקה חמורה אשר החריפה עם תחילת המלחמה. ללא מטפלים המוסדות לא יוכלו לתת מענה. לא לדיירים ולא למפונים ושעריהם יסגרו. מדינת ישראל הזניחה תחום זה לאורך השנים והפנתה את המוסדות להסתמך על ישראלים שכמעט ואינם קיימים בתחום או להסתמך על פלסטינאים שמהווים חשש ביטחוני וכרגע עוצרים אותם מדי יום על אף התערבותנו וכן חשופים לאיומים על חייהם בעת שהותם במוסדות. ברור לחלוטין כי יהיה קושי לענף להסתמך עליהם בעתיד".

"גם על הפתרון של מטפלים זרים חוקיים, המדינה הערימה חסמים כלכליים בשנה וחצי האחרונות, על ידי אגרה שנתית עצומה ומנעה ממוסדות רבים יכולת לקלוט אותם, תוך הגבלת המכסה פר מחלקה. כך שמקום לקלוט 2,000 מטפלים שבמכסה נקלטו רק כ-1,000 על אף המצוקה תוך פגיעה בעיקר במוסדות הנותנים שירות לזקנים בפריפריה".

כמו כן הם הלינו על המשאבים וביקשו להגדיר קרן הצטיידות או להגדיר גוף ממשלתי שאחראי להכין את המוסדות לקליטת מפונים ברמה הלוגיסטית וציוד נלווה כגון מיטות ועוד, כמו גם תקציב ייעודי שיבטיח יכולת עמידת המוסדות באתגרי המלחמה.

שר הבריאות הרב אוריאל בוסו ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב, הביעו נכונות לטפל במצוקות ולסייע לאוכלוסיית הזקנים בישראל ולנותני השירותים בה הנמצאים בתקופה קשה זו עם מחסור בעובדים, בעיות ומצוקות.

השר כינס צוות מקצועי שיטפל בנושאים כולל מעקב כדי לוודא שאוכלוסיית הזקנים בישראל מטופלת על הצד הטוב ביותר.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר