בקריאת גדו"י

היענות ליוזמת 'מאוחדת' לחובת בדיקות למניעת מחלות קשות

בקריאת הקודש שעליה חתומים עשרות רבנים ופוסקי הוראה ובראשם הגר"ד כהן חבר מועצגה"ת והגר"ד יוסף חבר מועצת חכמי התורה, מדגישים הרבנים את חשיבות הבדיקות התקופתיות החיוניות ביותר לנשים כהשתדלות חיונית למניעת המחלה הקשה רח"ל (בריאות, נשים).

גדו"י עם נציגי מאוחדת בקריאה לבדיקה למניעת מחלות קשות (צילום: יח"צ)

כקופה הגדולה ביותר והמובילה במגזר החרדי שנוטלת באורח קבע את הראשוניות והחלוציות בכל יוזמה רפואית נחוצה, ומתוך שימת לב למניעת אסונות ומקרים טראגיים לא עלינו על ידי מניעה וגילוי מוקדם של מחלות קשות - יוצאת 'מאוחדת' במהלך חיוני מאין כמותו לבריאותן של נשות ישראל: בימים אלה, עשרות רבות של דיינים ורבנים, מו"צים, ופוסקי הלכה מובהקים, חותמים על קריאה מיוחדת על חובת קיומן של בדיקות תקופתיות למניעת המחלה הקשה רח"ל בקרב נשים בסביבות גיל הארבעים וחמש ואילך וכן על בדיקה נוספת מגיל 25 ואילך.

תחת הכותרת "ונשמרתם מאד לנפשותיכם" ,קוראים גדולי הרבנים שליט"א כאשר בראשם ניצבים חבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי דוד כהן שליט"א ראש ישיבת חברון, וחבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף שליט"א ראש כולל 'יחוה דעת'. בימים אלו מבקרות המשלחות מטעם מאוחדת בבתי הרבנים ופוסקי ההלכה שליט"א בני ברק, ירושלים, חיפה, רכסים, אשדוד, מודיעין עילית, פתח תקווה, אלעד, בית שמש ועוד. השבוע נכנסה המשלחת אל רבני העיר אשדוד וקיבלה את ברכתם של הגאון רבי חיים פינטו שליט"א רב העיר אשדוד, האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא שליט"א, הגאון רבי יוסף שיניין שליט"א רב העיר אשדוד, הגאון רבי שמואל דוד גרוס שליט"א רב דחסידי גור באשדוד, הגאון רבי חיים פסח הורביץ שליט"א רב דחסידי בעלזא באשדוד והגאון רבי צבי הירש ויזניצר שליט"א רב דחסידי ויזניץ במהלך הביקורים הזכירו את דברי גדולי פוסקי הדור מרנן ורבנן, מרן הגר"ש אלישיב זצ"ל, מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל, מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, מרן הגראי״ל שטיינמן זצ"ל, מרן הגר"נ קרליץ זצ"ל ומרן הגר"ש בעדני זצ"ל שהביעו את דעתם לעניין הבדיקות התקופתיות לנשים, "שיש לשמוע להדרכת המומחים בנושא זה להיבדק מגיל ארבעים וחמש ומעלה ובכך ניתן למנוע מחלות קשות רחמנא ליצלן".

עוד ציינו הרבנים הגאונים שליט"א, כי "לאחר שנים שהוכח ונתברר ביותר חשיבות ונחיצות בדיקה זו למניעת המחלה, באנו בזה לחזק את דברי מרנן ורבנן ודעתם דעת תורה שכל אשה מגיל ארבעים וחמש ומעלה תיבדק בכל שנתיים... ובמקרים מסוימים אם נצרך ע"פ דעת הרופא בדיקות נוספות או אף בטרם גיל ארבעים וחמש - הכל ע"פ הנחיות המומחים והרי זה בגדר חובת השתדלות לשמירת הבריאות".

בקריאתם הביעו הרבנים דברי שבח לפועלה של 'מאוחדת' אשר עשתה כל מאמץ ועמדה בכל דרישות ההלכה המוקפדות הנחוצות לקיומן של הבדיקות: "והנה בקופת חולים מאוחדת פעלו להנגיש את השירות לציבור באופן מיוחד ואף להתאימו על פי כל כללי ההלכה וגדרי הצניעות".

את מכתבם חותמים הרבנים הגאונים שליט"א בתחינה שלא יישמעו עוד בבתי ישראל מקרים של אסון ושבר, אנו תפילה שיקויים בנו מקרא שכתוב כל המחלה אשר במצרים לא אשים עליך כי אני ד' רופאך.

בבתי הרבנים שליט"א, ביקרו בימים האחרונים צמרת ההנהלה הבכירה של 'מאוחדת' בירושלים נמנו על חברי המשלחת הרב דודי שוורץ יועץ המנכ"ל, הרב משה ברים מנהל המגזר החרדי והרב יהודה לוי מנהל שיווק ומגזר חרדי במחוז ירושלים יחד עם ד"ר מנחם ביתן רופא המחוזי.

באשדוד הרב חנוך דנציגר מנהל מגזר חרדי מחוז דרום, רם דיין סגן מנהל מרחב אשדוד והשפלה והרב חיים מאיר סמט מנהל קשרי הקהילה באשדוד.

בביקורים במעונם של הרבנים שמעו מפיהם הדרכות חשובות על כללים הלכתיים ש'מאוחדת' מבצעת מלכתחילה הן בימי שגרה וקל וחומר במהלך בדיקות אלה, כאשר כאמור, בימים אלה מצרפים רבנים רבים את חתימתם לקריאתם של מרנן ורבנן מהדורות הקודמים זיע"א ויבלחט"א.

שימת הלב למניעת המחלות חשובה מאין כמותה דווקא בתקופה זו, בצל המצב הביטחוני המתוח, כאשר נשים רבות דוחות את הבדיקות והמעקבים השגרתיים החשובים כל כך לשמירה על בריאותן התקינה, ועל כן דווקא בתקופה זה מעוררים הרבנים את ציבור הנשים לבצע בדיקות שבמקרים רבים התגלו כמצילות חיים.

"זהו מהלך שכמותו טרם התבצע עד כה בציבור החרדי", מציין עמוס מאור, סמנכ"ל הלקוחות ב'מאוחדת'. הוא ציין עוד כי "אנו במאוחדת, ממשיכים לשים את הציבור החרדי בראש מעייננו ובתוך כך, מעצימים את הובלת מהפכת הבריאות במגזר החרדי".

"כקופה המובילה והגדולה ביותר במגזר, חשנו חובה מיוחדת ליזום התעוררות מחודשת לנחיצותן של בדיקות אלה, ובביצוע כלל הבדיקות במרפאות הקופה באופן התואם את כללי ההלכה והצניעות, לפי קריאת הרבנים ועל פי הוראותיהם הפרטניות - כמנהגנו לאורך מעגל השנה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר