הורים מודאגים

בהלה בבני-ברק: האם יש התפרצות החיידק הטורף?

בימים האחרונים פרצה בהלה בעיר בני-ברק בעקבות החשש להתפרצות החיידק הטורף, זאת לאחר שנודע על שני ילדים הלומדים במעון מפורסם בעיר שלקו בחיידק ומאושפזים במצב קשה בבית החולים. בארגוני ההצלה קוראים להורים לנקוט במשנה זהירות אך לשמור על שיגרה (חדשות, בריאות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בהלה בעיר התורה בני-ברק, בימים האחרונים, בעקבות החשש להתפרצות החיידק הטורף, זאת לאחר שנודע על מספר ילדים שלקו בחיידק.

מספר ילדים הלומדים באחד הגנים המפורסמים בעיר, חלו בחיידק הטור, ומאושפזים במצב קשה בבתי החולים 'שיבא' בתל השומר ו'שניידר' בפתח תקווה.

מאחר ומדובר במחלה קשה העוברת בהידבקות מאחד לשני ועשויה לעתים אף להיות קטלנית, פרצה בהלה בעיר בקרב ההורים לילדים, מחשש פן יקיריהם ידבקו בחיידק.

ארגוני החסד וההצלה קוראים להורים לנקוט במשנה זהירות על-מנת שהילדים לא יידבקו חלילה. מנגד אומרים בארגונים כי אין להיתפס לפאניקה ובהלה מיותרת ויש לשמור על שיגרת החיים.

לדברי גורמים במשרד הבריאות אין המדובר בהתפרצות של החיידק אלא בסך-הכל בשני ילדים שאובחנו כסובלים מדלקת קרום המוח.

לדבריהם, שני הילדים למדו במעון אחד בו נמצאים כ-180 ילדים וכעת כולם מקבלים טיפול מונע.

מארגון 'הצלה גוש דן' נמסר כי "בשבוע האחרון פונו לבתי החולים מספר ילדים קטנים ששהו יחד באותו גן ילדים במרכז העיר בני ברק לאחר שסבלו מחום גבוה עם סימני פריחה ואפטיות. בבית החולים אובחן כי הילדים נדבקו בחיידק האלים הנקרא 'דלקת קרום המוח', והחלו מיד במתן טיפול אינטנסיבי, חלק מהילדים שוחררו, אחרים עדיין מאושפזים".

עוד נמסר כי "משרד הבריאות שדווח לו על המקרה שלח לאותו המעון בבני ברק נציגים שנתנו לכל ילדי המעון טיפול אנטיביוטי (לא זריקה) מחשש שכבר בגופם משתולל החיידק האלים, ונתן הנחיות נוספות להורי הילדים ולמנהלי המעון". בארגון הורו למתנדביהם לגלות עירנות ובמקרה של חשש להתפרצות חיידק אלים לטפל לפי ההנחיות במקרים.

החיידק הטורף ודלקת קרום המוח - מידע

'החיידק הטורף' הוא כינוי לזיהום פולשני של חיידקי הסטרפטוקוקוס מקבוצה A, כאשר סוגים מסויימים מהם עשויים לגרום לזיהומים קשים. בסיכון הגבוה ביותר ללקות בזיהום מסוג זה הן ילדים, אנשים בעלי מערכת חיסונית חלשה וקשישים.

החיידק גורם לזיהום חמור והיעדר טיפול מיידי הוא עלול להוביל לכשל רב-מערכתי ואף למוות. זיהוי מוקדם של הזיהום כמו גם מתן טיפול מיידי הינם בעל חשיבות מכרעת.

'דלקת קרום המוח' היא מחלה דלקתית של הקרומים הרכים של המוח, הנגרמת בשל זיהום חיידקי או נגיפי. והיא גורם המחלה הראשון בתפוצתו.

הסימפטומים והסימנים של המחלה הם: כאב ראש, נוקשות בשרירי הצוואר, חום, הקאה, ערפול חושים והידרדרות במצב ההכרה.

שיעור ההדבקה הגבוה ביותר היה בגיל 6-7 חודשים. 60% מהחולים הם בני פחות משנה ו-90% הם בני פחות מ-5 שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר