מחקר: אנשים פסימיים חיים יותר מאנשים אופטימיים

מה לא שמענו על אופטימיות, שאנשים אופטימיים מנהלים אורח חיים בריא יותר ואף חיים יותר מאנשים פסימיים. מחקר חדש קובע רואי שחורות חיים 10 שנים יותר מאופטימיים (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
רואה שחורות: סגולה להאריך ימים (צילום: shutterstock)

מה לא שמענו על חשיבה חיובית? שהיא עוזרת לנפש, שהיא מרפאה חוליים מחוליים שונים והכי חשוב מאריכה את חיינו.

מחקר חדש מנפץ את המיתוס, וקובע חד משמעית: אנשים פסימיים הרואים שחורות, מאריכים שנים יותר מאנשים אופטימיים.

על פי המחקר, אנשים מבוגרים בעלי גישה פסימית יותר לגבי העתיד ולא מפתחים ציפיות, הם אלו החיים שנים ארוכות יותר ואף מנהלים אורח חיים בריא יותר מבעלי הגישה האופטימית.

מדובר במחקר ענק לפי כל קנה מידה, הוא התפרש על פני עשרים שנים והשתתפו ב 40 אלף בני אדם! הם התבקשו לענות על שאלונים ולעבור ראיונות אישיים.

לאורך תקופת הניסוי בדקו החוקרים שלוש פעמים מה עלה בגורל הנשאלים וחקרו האם ציפיותיהם התממשו. כאמור בבדיקות התגלה הממצא המפתיע, בעלי ציפיות נמוכות מהחיים, היו בריאים יותר והאריכו חיים בעשר שנים יותר יותר מאלו שהפגינו אופטימיות.

ראש צוות המחקר, ד"ר פרידר לאנג מאוניברסיטת ארלנגן - נירנברג, אומר, שאנשים אופטיימים אף נמצאו בסיכון גבוה יותר לחלות ואף למות .

הסיבה שאנשים אופטימיים חיים פחות, היא שהם נוטים לנהל את חייהם בדרך בריאה פחות ולא זהירה. פסימיים נוטים לחשב מהלכים ודואגים יותר לבטחונם ולבריאותם. בקיצור, ההיפוכונדריה משתלמת.

עוד ממצא מעניין במחקר הוא, שאנשים צעירים נוטים להיות אופטימיים יותר מאנשים מבוגרים. אלו שעברו כבר את גיל ה-65 נוטים להעריך שחייהם יהפכו להיות גרועים יותר עם השנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות