סרטון מצחיק מיוטיוב וכוס מים במקום אימון כושר יומי

מרגישים שחילוף החומרים שלכם תקוע, אך מנוי לחדר כושר נשמע כמו חלום רחוק? הנה 10 הצעות אלטרנטיביות ויעילות לא פחות, כמו לעמוד בכל פעם שהטלפון מצלצל (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

חילוף חומרים תקין הוא חלק הכרחי בתהליך ההרזיה, אבל את הדיאטה מתחילים רק מחר, ואימון כושר קבוע נשמע כמו חלום רחוק.

בינתיים, הנה כמה הצעות חלופיות להרגלים יומיים (מגובים במחקרים) ששווה לכם לאמץ:

1. שתו כוס מים לפני כל ארוחה

שתיית כוס מים לפני כל ארוחה לאורך 3 חודשים, מסייע להפחית 7 ק"ג בממוצע, כך לפי מחקר שהוצג בכנס השנתי של האגודה האמריקנית לכימיה. "הפסקות מים קלות לאורך היום, מגבירה את קצב חילוף החומרים" אומרת ג'יי ג'יי וירגי'ן, תזונאית ומחברת הספר 'דיאטה על פי וירג'ין', ומזכירה כי המים מהווים 60 אחוזים ממשקלו של גוף האדם, והקפדה על משק מים מאוזן, מספק לגוף את האנרגיה הדרושה לו.

2. רדו תחנה אחת לפני היעד

נוסעים הרבה בתחבורה ציבורית? נסו לרדת תחנה אחת לפני היעד אותו אתם צריכים. ואם זה מתאפשר, למה שלא תצעדו ברגל למקום העבודה? לחלופין, ניתן להחנות את הרכב בקצה הרחוק של מגרש החניה. אלו צעדים קטנים שמצטברים לאורך זמן ולבסוף תרגישו בשינוי.

3. החליפו את הקפה בתה ירוק

טוב, אנחנו לא באמת מצפים שתשתו רק תה ירוק (למה לא בעצם?), אך אם תצרוכת הקפה שלכם עולה על שלוש כוסות ביום, החליפו אחת מהן בכוס תה ירוק, ללא סוכר. כדאי לדעת שהתה הירוק הוא מקור עשיר לנוגדי חמצון הנקראים קטצ'ינים. לדברי הדיאטנית מישל דודאש, מחברת הספר 'אוכל למשפחות עסוקות', כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר, השתמשו בתה ירוק אותו אתם חולטים בעצמכם.

4. תצחקו

קחו לכם מספר דקות ביום לצפות בסרטון מצחיק, לא תאמינו אבל על הדרך אתם שורפים מספר לא קטן של קלוריות. מחקר של המגזין הבינלאומי להשמנה, הראה כי קיימת עלייה של 10 מתוך 20 אחוזים בהוצאת אנרגיה (שרפת קלוריות) בזמן צחוק אמיתי. כלומר, תוך 15 דקות של צחוק אפשר לשרוף עד 40 קלוריות! ואם מקפידים לצחוק רבע שעה בכל יום, תשרפו 1,400 קלוריות בממוצע בחודש.

5. הטלפון מצלצל? תעמדו

הפכו את זה להרגל, ובכל פעם שהטלפון מצלצל או פעם בשעה, עמדו על רגליכם או עשו סיבוב קצר. אם חושבים על זה, זוהי הצעה די הגיונית: האם אתם באמת צריכים לשבת בזמן שאתם מקשיבים לאדם שבצד השני של הטלפון, או כאשר אתם ממתינים לתשובה מנציג הבנק? סביר להניח שלא.

הטריק הקטן הזה יסייע לכם להכפיל את כמות הקלוריות שנשרפות: לפי המכללה האמריקנית לרפואת ספורט, אדם השוקל 68 ק"ג, שורף 72 קלוריות בכל שעה בזמן ישיבה, ו-129 קלוריות לשעה כאשר הוא עומד. בנוסף, הליכה מתונה בעת שיחה בטלפון, מגדילה את מספר הקלוריות הנשרפות בשעה ל-143.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר