יוצאים לבריכה או לים? כך תשמרו על העור שלכם בריא

חופשת הקיץ הגיעה ורבים יוצאים לחופי ארצנו ולבריכות השחייה. אלא, שהשילוב של שמש ובגדי ים עלול לגרום לבעיות לא נעימות ואף מסוכנות לעור שלכם. איך תישמרו? בואו לקרוא (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

נכון, הסבתות מדקלמות לנו את זה שוב ושוב והן גם צודקות, השמש באמת בריאה לנו. בטח גם אתם שמעתם לא אחת את המשפט "איך היו נראים חיינו בלי השמש?" בניסוח כזה או אחר. אלא שעדיין, חשיפה לשמש ללא ההגנות הנדרשות, עלולה לגרום לכם לנזק, לפעמים לנזק ממש לא נעים ובמקרים קיצוניים יותר אף מסוכן.

עם כל מעלותיה, השמש פולטת קרינה. לצד הגמא, האינפרה אדום, הרנטגן והאור הנראה לעין, השמש פולטת גם קרינה אולטרה סגולה, לפי מחקרים שונים שנערכו, הקרינה האחרונה היא המשפיעה ביותר על גוף האדם.

קרינת שמש ללא הגנה עלולה לגרום לכתמים בעור ולכוויות, להזדקנות העור ואף להופעת קמטים, התייבשות, קטרקט, נגעים קדם סרטניים וסרטן העור ל"ע. בנוסף, הקרינה גורמת ליצירת עודף ויטמין D בגוף, מה שמגביר את הסיכוי לאבנים בכליות.

גם מהשמש אנחנו צריכים להיזהר (צילום: shutterstock)

בין בני האדם, ישנם כאלה שרגישים יותר לקרינה, למשל: בני אדם בהירי עור ועיניים, ג'ינג'ים ונוטלי תרופות ההופכות את הגוף לרגיש יותר לשמש. בני אדם שעיקר עיסוקם הוא תחת השמש - ספורטאים או פועלים בשדות - נחשבים כחלק מהאוכלוסיות הרגישות יותר לקרינת השמש.

כיצד תגנו על עצמכם מחשיפה לא נכונה לשמש? משרד הבריאות ממליץ על "השתדלות" לשהות בצל, בייחוד בשעות אמצע היום, ללבוש בגדים שיגנו על העור שלכם, ולחבוש כובע רחב שוליים שיצל על הפנים, הראש, האוזניים והעורף שלכם.

שימו לב, תכשיר הגנה שמספרו מתחת ל-15 אינו יעיל (צילום: shutterstock)

בנוסף, ממליץ משרד הבריאות להרכיב משקפי שמש המכסים את הפנים וחוסמים ככל האפשר קרניים מסוג UVA ו-UVB. עוד מומלץ להשתמש בתכשיר הגנה עם מקדם הגנה SPF 15-50, המגן מפני קרני UVA ו-UVB בת אחת. במשרד מדגישים כי קרם הגנה שמספרו מתחת ל-15 אינו יעיל.

את תכשיר ההגנה עליכם למרוח באזורי העור החשופים, כשיש להקפיד לא להותיר חלקים לא מרוחים. מרחו את התכשיר כ-15-30 דקות לפני היציאה לשמש. אם אתם נכנסים לבריכה או לים, מומלץ למרוח את התכשיר בכל פעם לפני ואחרי שנכנסים אל המים ולחזור על המריחה כל 40-80 דקות. בנוסף, מומלץ להימנע משיזוף מלאכותי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר