מיטת שיזוף - גורם ודאי לסרטן

משרד הבריאות העביר את השימוש במיטות השיזוף מהסיווג "מסרטן באופן קרוב לודאי" לקטגוריה בה נמצאים חומרים המסרטנים באופן ודאי. בעולם כבר הוטלו מגבלות על שימוש במיטות שיזוף ובברזיל נאסר השימוש בהן לחלוטין (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
מיטת שיזוף, מסרטנת. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מיטות השיזוף מסרטנות באופן ודאי: הודעה שפרסם משרד הבריאות היום (ראשון) ובה פירוט של החומרים המסרטנים, מעלה כי שימוש במיטות שיזוף הינו גורם באופן ודאי למחלת הסרטן. הרשימה שפורסמה על ידי המשרד מבוססת על בדיקות שערך המרכז לחקר הסרטן של איגוד הבריאות העולמי.

לפי הרשימה, חשיפה לקרינה "על סגולה" במסגרת השימוש במיטות שיזוף, עברה מהסיווג "מסרטנת באופן קרוב לוודאי" לקטגוריה בה החומרים​ מסרטנים באופן ודאי. בין היתר, ממליץ משרד הבריאות לציבור להימנע מחשיפה לחומרים שנמצאים ברשימה, או לחילופין להשתמש בהם בצורה מושכלת ולצמצם את כמות החשיפה אליהם.

באגודה למלחמה בסרטן כבר הזהירו עוד קודם קביעת משרד הבריאות משימוש במיטת שיזוף וטענו כי שיזוף במיטות הפולטות קרינה אולטרה סגולה מסוכן בדיוק כמו חשיפה לאור השמש. בטווח הארוך, נטען, השימוש עשוי לגרום לנזקים בריאותיים מצטברים. עוד נטען כי חשיפה גבוהה לקרינה המדוברת עלולה לגרום לפגיעה בראייה, לפריחה ולקמטים מוקדמים בעור ובמקרים חמורים יותר לסרטן העור.

מיטות השיזוף שהפכו פופולאריות בעשור האחרון, פולטות קרינת על-סגול למעוניינים בשיזוף למטרות קוסמטיקה. המיטות עושות, על פי רוב, שימוש במנורות שתוכננו לפלוט קרינה בדומה לזו שפולטת השמש.

הדמייה של תאים סרטניים (צילום: shutterstock)

בעבר המליץ ארגון הבריאות העולמי לשייך את מיטות השיזוף לקטוגוריה בה נמצאת החשיפה לטבק ואסבסט. יצויין, כי במספר מדינות בעולם הוטלו מגבלות על השימוש במיטות שיזוף. זאת בין היתר על רקע קריאת ארגון הבריאות העולמי לסמן אותן כמסרטנות. בברזיל, אף נאסר השימוש במיטות שיזוף לחלוטין. בחודש מאי האחרון, אישרה ועדת העבודה הרווחה והבריאות שורת תקנות של משרד הבריאות ולפיהן יוטלו מגבלות על השימוש במיטות שיזוף בישראל.

בין התקנות שאושרו, נקבע כי השימוש במיטות שיזוף יוגבל לבני 18 ומעלה, בעלי מכוני השיזוף יתקינו שלטי אזהרה מהסכנות הטמונות בשימוש במיטות וכן יחלקו עלוני הדרכה של משרד הבריאות ללקוחות. עוד נקבע כי היצרנים יחוייבו לעשות שימוש במגן עיניים שטוף ומחוטא כדרישות התקן הישראלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר