כל מה שאתם צריכים לדעת על אבולה

מהי מחלת האבולה, מתי היא מדבקת בבני אדם ומתי לא, כיצד יש לנהוג במדינות בהן משתוללת אבולה ומהם הסימנים של הידבקות במחלת האבולה. כל מה שאתם צריכים לדעת על מחלת האבולה במקום אחד. וגם: הנחיות משרד הבריאות בעקובת התפרצות המחלה

הדמיית נגיף האבולה (שאטרסטוק)

במערב אפריקה משתוללת מזה מספר חודשים מחלת האבולה, וגורמת להרוגים רבים. מדובר בהשתוללות הגדולה ביותר של המחלה אי פעם. אמנם אין כעת צפי להתפרצות גדולה של המחלה בישראל, אם כי יתכנו מקרים מיובאים שלה ממקומות נגועים מחוץ לארץ.

האבולה התגלתה לראשונה ב-1976 בקונגו, ליד נהר האבולה ומכאן שמה של המחלה. במהלך השנים שלאחר מכן נרשמו התפרצויות של המחלה באפריקה. ההתפרצות הגדולה ביותר החלה בחודש דצמבר 2013 והדביקה רבים באפריקה. לאחרונה דווח אף על מספר מקרים שיובאו לארצות הברית. 

הנחיות משרד הבריאות לציבור: 

משרד הבריאות ממליץ להימנע ככל האפשר מנסיעה למדינות בהן המחלה מתפשטת: גיניאה, ליבריה, סיירה לאונה, לאגוס וניגירה.

אם בכל זאת נוסעים למדינות הנ"ל, להלן ההמלצות להתנהגות נכונה:

  • יש להימנע ממגע עם חולים, הפרשותיהם וחפציהם.  
  • יש להקפיד על הגיינה אישית
  • יש להימנע ממגע עם בעלי חיים והפרשותיהם, פגרים ומאכילת בשר.
  • במידת האפשר יש להימנע מביקור במוסדות בריאות. מומלץ להימנע מקבלת שירות בבתי חולים מקומיים במדינות אלו, אלא אם מדובר בבעיה רפואית דחופה.

לאחר החזרה לישראל

אם מופיעה מחלת חום מעל 38 מעלות תוך 21 ימים מהחזרה לישראל ממדינות אנדמיות (גיניאה, ליבריה, סיירה לאונה, לאגוס וניגיריה), יש לפנות לחדר מיון בבית חולים קרוב ולהודיע כי הופיע חום לאחר שהות במדינה נגועה באבולה. יש לפנות בתקופה זו בשל מחלת חום לטיפול רפואי רק למיון. יש להודיע מיד בכניסה לבית החולים על נסיבות המקרה כדי לקבל הנחיות מיגון מתאימות.  

יודגש כי מדובר בתרחיש דינמי ועל כן משרד הבריאות עוקב אחר הנתונים המתפרסמים בעולם ונמצא בקשר עם כלל הגורמים הרלבנטיים, לרבות ארגון הבריאות העולמי והמרכזים לבקרת מחלות בארצות הברית ובאירופה ומקיים דיונים עם אנשי מקצוע בהתאם.

בהתאם להערכת המצב הנוכחית המשרד אינו צופה התפרצות המחלה בישראל אך יתכנו מקרים מיובאים, אשר מערכת הבריאות ערוכה להתמודד איתם. משרד הבריאות הפיץ חוזרים לאנשי מקצוע  במטרה להעלות את המודעות לאפשרות אבחון המחלה ולאמצעי ההתמודדות במקרה של מקרה תחלואה בישראל.

קמפיין שנועד לעורר מודעות להגייינה בעקבות האבולה 

כיצד מועברת האבולה?

האבולה יכולה להיות מועברת ע"י מגע ישיר עם נוזלי הגוף או הפרשותיו של החולה, לרבות חפצים אישיים. המחלה איננה מועברת דרך מזון, מים או ע"י הנשימה.

מהם סימני האבולה? 

​הסימנים השכיחים: חום, חולשה קשה, כאבי ראש, כאבי שרירים ופרקים, שלשול והקאות, כאבי בטן, חוסר תיאבון. הסימנים השכיחים פחות: פריחה, דימומים-חיצוניים ופנימיים, פגיעה כלייתית, כבדית, נוירולוגית וכשל רב מערכתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר