מטפלת בחולי אבולה: "תנאי הבידוד לא אנושיים"

אחות שטיפלה בחולי אבולה בסיירה ליאונה הוכנסה לבידוד בכפייה בבית חולים בניו ג'רזי, "בתנאים ממש לא אנושיים". בין השאר, אוהל ההסגר אינו מחומם והיא נאלצת להסתפק במדי חולה דקים (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
"תנאי בידוד לא אנושיים". אילוסטרציה (shutterstock)

אחות שעסקה בטיפול בחולי אבולה בסיירה ליאונה, אמרה כי היא אולצה להיכנס לבידוד בבית חולים "עם תנאים ממש לא אנושיים", לדבריה, למרות שתוצאות בדיקת הדם שלה היו שליליות.

פרקליטה של האחות, קייסי היקוקס (33), אמר לכתבים ביום ראשון האחרון כי יגיש תביעת ערעור על הכנסתה לבידוד בכפיה בבית חולים בניו ג'רזי, רק בשל העובדה שהיא הייתה בסיכון גבוהה להידבק בווירוס האבולה.

היקוקס נעצרה בשדה התעופה 'נוארק' בניו ג'רזי ואולצה להיכנס לבידוד, לאחר שחום גופה טיפס תוך שעה מ-36 מעלות ל-38.

בתגובה, טוענת היקוקס כי כשהגיעה לבית החולים, חום גופה ירד והבדיקות לווירוס האבולה חזרו שליליות. עו"ד נורמן סיגל, שמייצג את היקוקס, אמר כי בכוונתם להגיש תביעת ערעור "תוך שבוע", כך לפי הדיווח בוול סטריט ז'ורנל.

קארן היקוקס, אמה של האחות, אמרה כי בתה כלואה באוהל בידוד עם מערכת מיזוג ושירותים, אך ללא מקלחת. בנוסף, המזון מוגש לה על ידי עובדים הלבושים בחליפות מגן הזהות לאלו שלבשה היקוקס עצמה כשטיפלה בחולים בסיירה ליאונה.

"אין טלוויזיה, ספרים או כל חומר קריאה אחר" אמרה האם. מארגון 'רופאים ללא גבולות' נמסר כי האוהל בו שוהה האחות אינו מחומם, והיא נאלצת להסתפק במדי בית רפואה דקים. לדברי הארגון, בית החולים לא יידע את היקוקס בכוונותיו והוציא נגדה צו הסגר לזמן בלתי ידוע.

היקוקס שוהה בבידוד למעלה מ-20 יום ו-"צפויה לעבור בדיקות נוספות", כך לפי גורמים רשמיים בבית החולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר