ארה"ב: נמצא החיסון לנגיף האבולה?

האם נמצא חיסון לנגיף הקטלני? חיסון ניסיוני לנגיף האבולה ניתן על ידי חברת תרופות בריטית ל-20 מתנדבים בריאים שהראו תגובה חיסונית ללא תופעות לוואי חמורות (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

האם נמצא החיסון האולטימטיבי לנגיף הקטלני אבולה? 20 מתנדבים בריאים, שקיבלו חיסון ניסיוני לאבולה בפעם הראשונה, הראו תגובה חיסונית ללא תופעות לוואי חמורות.

החיסון, שפותח על ידי חברת התרופות הבריטית גלאקסו-סמית-קליין, ניתן בשלב ראשוני של הניסוי שהחל בתחילת ספטמבר.

ד"ר אנתוני פאוסי, מנכ"ל המכון הלאומי למחלות זיהומיות, שערך את הניסוי במרילנד שבארה"ב, אמר כי "ממצאי הניסוי מעודדים, מצאנו שמנה גבוהה של החיסון מפיקה תגובה חיסונית דיי דומה לזו שנמצאה בחיות מעבדה ושהצליחה להגן עליהם מהנגיף".

החיסון מכיל מידע גנטי של שני זנים של אבולה – "זאיר", שאחראי להתפרצות האחרונה במערב אפריקה ו"סודאן", אך ללא הנגיפים עצמם זאת בכדי לא לגרום למחלה עצמה. יעילות החיסון נבחנת ביכולתו לייצר נוגדנים ותאי דם לבנים נגד האבולה.

גיל המתנדבים נע בין 18 ל-50, כאשר חצי מהם מקבלים מנה קטנה והחצי השני מקבל מנה גבוהה מאוד של החיסון. כל המתנדבים פיתחו נוגדנים לנגיף בתוך ארבעה שבועות. אלה שקיבלו את המנה הגדולה יותר של החיסון ייצרו יותר נוגדנים.

במקביל, חיסון נוסף של חברת גלאקסו, נגד הזן זאיר, עובר כעת מבחני בטיחות באנגליה, במאלי ובשווייץ וחיסון אחר של חברת ניו-לינק ג'נטיקס מאייווה נבדק במרילנד. חברת "מרק" הודיעה השבוע כי תרכוש את הזכויות על החיסון של ניו-לינק תמורת 50 מיליון דולר. חיסון אחר של חברת "ג'ונסון את ג'ונסון" ייערך בתחילת ינואר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר