ארה"ב: ברית המילה מגינה מפני מחלות

המרכז הגדול בעולם לבקרת מחלות, ה-CDC האמריקני, קובע כי ברית מילה מגינה מפני מחלות. בעקבות הקביעה המוחלטת, המרכז יוציא בקרוב הנחיות חדשות בנושא (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

המרכז הגדול בעולם לבקרת מחלות, ה-CDC האמריקני, קובע כי ברית מילה מגינה מפני מחלות. בעקבות הקביעה, המרכז יוציא הנחיות חדשות בעניין.

"העדויות המדעיות ברורות ומצביעות על כך שהיתרונות בברית המילה גדולים מהחסרונות" נכתב בהנחיות החדשות של ה-CDC.

ה-CDC החל לעבוד על ההנחיות החדשות לפני כשבע שנים, בעקבות מחקרים שבוצעו באפריקה שהראו כי ברית המילה עשויה לעצור את התפשטות נגיף האיידס.

עם זאת, שיעור התינוקות בעולם העוברים ברית מילה נמצא בירידה, כאשר קבוצות וארגונים טוענים כי מדובר בטקס אכזרי הגורם לסבל וכאבים עזים לפעוט.

ה-CDC צפוי לפרסם הנחיות חדשות בנושא בימים הקרובים לעיני הציבור, שיחווה את דעתו בחודש וחצי הקרוב, לפני שיצא מסמך ההנחיות הסופי הרשמי בתחילת השנה הקרובה.

בשנת 2007 פרסם ארגון הבריאות העולמי המלצות דומות שהתבססו על מחקר שנערך בקניה וכלל אלפי גברים, בו נמצא כי שיעור ההדבקה בקרב גברים נימולים נמוך ב-51% עד 60%.

תוצאות המחקר היו דרמטיות וחד משמעיות והניסוי הופסק תשעה חודשים לפני סיומו, בטענה כי הממצאים כל כך ברורים שזה לא מוסרי להמשיך במחקר מבלי להזהיר את הנבדקים שאינם נימולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר