מחקר: מגורים באזור רועש עלולים להשמין אתכם

השמנת יתר נקשרת מיד לחוסר פעילות גופניות ותזונה לקויה. אך מחקר חדש מצא סיבה מפתיעה לעובדה שהמשקל מסרב לרדת: מגורים באזור רועש מעודדים השמנה (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
מחקר: רעש המכוניות משמין אתכם (צילום: shutterstock)

כשאנשים חושבים על השמנת יתר, האשמים המיידים יהיו בחירות תזונתיות גרועות וחוסר בפעילות גופנית. אך מסתבר כי ישנה סיבה נוספת, מפתיעה במיוחד, להיקף מותניים לא מחמיא: אזור המגורים שלכם.

לפי מחקר שוודי חדש שפורסם השבוע בכתב עת לרפואה תעסוקתית וסביבתית, תושבים החשופים באופן קבוע לרעש רכבות, מטוסים, או תנועה סואנת בכביש, חווים צמיחה בהיקף המותניים.

חוקרים שבחנו שאלונים מפורטים ורשומות רפואיות של 5,075 אנשים המתגוררים בעיר ובכפר, מצאו כי נבדקים שנחשפו ליותר רעש מהרחוב, חוו עלייה במשקל. גרוע מכך: אצל אנשים שנחשפו באופן עקבי לשלוש צורות התחבורה (מכוניות, רכבות וכלי טיס), "הסיכון להיקף מותניים גבוה, גדל ביותר מ-25%, מאנשים שנחשפו רק למקור רעש אחד" מדווח הגרדיאן הבריטי.

החוקרים לא מצאו קשר ישיר בין הרעש להשמנה, ומציעים כי סיבה אפשרית לכך היא רמת הלחץ שעולה בעקבות הגירוי הקולי. "רעש תנועה עשוי להשפיע על חילוף החומרים ותפקוד הלב וכלי הדם בשל הפרעות שינה ומתח כרוני" אמר אנדריי פיקו, ראש צוות המחקר, לסוכנות הידיעות AP האוסטרלית.

דפוסי שינה לקויים משפיעים באופן ישיר על "המערכת החיסונית, שליטה מופחתת בתיאבון ועלייה בהורמון הלחץ קורטיזול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר