על שולחן הניתוחים ב'מעייני הישועה'

החולה כבר הורדם, אבל הניתוח בוטל במפתיע: "הוא שמן מדי"

המטופל החרדי כבר הורדם והוכנס לחדר הניתוחים, אבל אז הכל נעצר: הרופאים ב"מעייני הישועה" העירו אותו והודיעו שהניתוח לא יבוצע. בית החולים ל"כיכר השבת": עודף המשקל הפריע (בריאות)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

החולה כבר הורדם, אבל הניתוח בוטל במפתיע כי הוא "שמן מדי": המטופל החרדי שהגיע בימים האחרונים לבית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק על מנת לעבור ניתוח "שרוול" המיועד לבעלי עודף משקל, הורדם על ידי הרופאים והוכנס לחדר הניתוח, אבל שעה לאחר מכן העירו אותו הרופאים והודיעו לו כי הניתוח לא יתבצע מאחר שלא ניתן היה להרדים אותו.

בשיחה עם "כיכר השבת" סיפר המטופל כי לאחר שהתעורר בחדר ההתאוששות וחשב שסיים את הניתוח הפשוט למדי, הוא חש כאבים חזקים בגרונו. לטענתו, לאחר שסיפר לרופא המרדים על הכאבים ענה הרופא כי הוא הגיע בכדי להתנצל בגלל שבמהלך ניסיון ההרדמה הוא גרם לו לדימומים בגרון שגרמו גם לכאבים העזים שחש המטופל.

המטופל מספר כי הוא ניסה לשוחח עם הרופא המנתח, ד"ר עמיר סולד, על מנת להבין את הפרטים ולדעת האם נגרם לו נזק מעבר לדימומים בגרון. אלא שלטענתו נאמר לו כי הרופא נמצא בניתוח ו"יתפנה רק מאוחר יותר". בסופו של דבר נאמר לו כי הרופא המנתח כבר עזב את בית החולים, זאת לפני שהמטופל הספיק לשמוע ממנו מדוע לא נותח ומה קרה בחדר הניתוח.

בית החולים מעייני הישועה (צילום: גוגל מפות)

המטופל מציין כי לפני מספר שנים עבר בהצלחה ניתוח בהרדמה מלאה, ולטענתו כשהיה בחדר הניתוח שמע כי המנתח משוחח עם הסובבים על כך שהוא אינו מעוניין שחבר צוות מסוים ישתתף בניתוח. בעקבות הביטול, אושפז המטופל ליום נוסף, כשהרופאים סיפרו לו כי הם רוצים לוודא שאין בצקות בגרונו בגלל הדימומים. המטופל מספר כי במהלך היממה בה אושפז הוא סבל מסחרחורות ובחילות שטופלו על ידי עירוי נוזלים.

בעקבות הדברים, פנה המטופל בבקשה לרופאים ולאנשי הצוות ב"מעייני הישועה" וביקש לקבל את הדו"ח המפרט את ההליך שעבר בחדר ניתוח, כשהוא מציין כי הוא חושש לבריאותו וברצונו להעביר את החומר הרפואי לרופא חיצוני שיבדוק אם יש חשש לסיבוכים.

אלא שלטענתו, אנשי הצוות סירבו להעביר לו את החומרים הרפואיים כולל הדו"ח המפורט שמשרד הבריאות מחייב בכל ניתוח וטענו כי הם לא מוצאים שום דו"ח או מסמך בחדר הניתוח.

המטופל מספר ל"כיכר השבת" כי למרות שאנשי הצוות טענו בפניו מספר פעמים כי אין תיעוד, לטענתו, כאשר ביקש את התיק הרפואי מאחות שלא הייתה מעורבת בטיפול, ראה כי מופיעים בתיק מסמכים רפואיים המכילים מידע על מה שנעשה בחדר הניתוח.

הסיבה לביטול הניתוח לפי בית החולים: גם עודף המשקל של המטופל (שאטרסטוק)

פרופ' מוטי רביד, המנהל הרפואי במרכז הרפואי מעיני הישועה מסר בתגובה: "הדיווח של המטופל מדויק. אכן, עקב מבנה הגרון של המטופל ועודף המשקל הניכר, התקשה המרדים להחדיר את הצינור לקנה הנשימה. נגרמו שריטות בלוע, ולכן מנהל מחלקת ההרדמה שנקרא לחדר הניתוח החליט שבטוח יותר לא להמשיך בהרדמה ולאפשר לשריטות להחלים ולכן הניתוח נדחה בשבועיים".

"קיבלתי דיווח על האירוע בזמן אמת והאירוע מתועד בגיליון החולה. לבקשתו, הוא יקבל את הדו''ח המלא אם זה רצונו. בית החולים לא ניסה ואיננו מנסה להסתיר דבר. יצויין, שלא נגרם כל נזק קבוע וברגע שהשריטות בלוע יחלימו אפשר יהיה לבצע הרדמה ולנתח את המטופל. בעקבות האירוע האמור, המרדימים יהיו מוכנים לקושי המיוחד ואין ספק שינקטו בכל הנדרש כדי לבצע הרדמה חלקה".

המטופל הגיב לתגובת בית החולים ומסר: "1. טענת בית החולים על הקושי של המרדים להחדיר את הצינור בעקבות עודף המשקל מגוחכת. מדובר בניתוח שמיועד לבעלי משקל עודף, ולכאורה המרדים היה אמור לדעת זאת..."

"2. לגבי מבנה הגרון, יצוין כי אין זה הניתוח הראשון אותו עברתי בהרדמה כללית, ומעולם לא נתקלתי בתקלה כזו! משיחה שקיימתי לאחר המקרה עם מנהל המחלקה הכירוגית במעיני הישועה הבנתי שיש אפשרות לבדוק לפני ההרדמה באמצעות מכשירים פייבר אופטיים שמסתכלים איתם מראש ורואים איך להחדיר את הצינור כדי למנוע תקלות שכאלה, מה שלצערי לא נעשה במקרה הנוכחי".

"3. נטען שדחו לי את הניתוח בשבועיים. לי לא נתנו שום תאריך לניתוח נוסף".

"4. אני שמח שלפחות אחרי התערבות עיתונאית בית החולים מצהיר על כך שיעביר לי את הדו"ח המלא, בניגוד למה שנאמר לי בבית החולים שאין שום תיעוד לא להרדמה ולא לניתוח. מקווה שהדו"ח אכן יועבר אליי בהקדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר