מאוחדת בצעד הומניטרי:

מאמצים את ילדי בית היתומים מז'יטומיר שנמלטו לארץ

מנכ"לית מאוחדת: "לאור המצוקה של ילדים פליטים מאוקראינה, שהגיעו לישראל ללא הוריהם וללא ביטוח רפואי, מאוחדת תספוג את עלויות הטיפול הרפואי שלהם" (בריאות)

(צילום: אל-על • תמונה: HADAS PARUSH/POOL)

מאוחדת מעניקה מעטפת כוללת של שירותים רפואיים לילדי בית היתומים מזי'טומיר, שהגיעו לישראל בתחילת השבוע. בצעד הומניטרי הקופה קלטה לשורותיה עשרות פליטים אוקראיניים, רובם ילדים מבית היתומים ז'יטומיר, תעניק להם את כלל השירותים של הרפואה בקהילה ותדאג לצרכים הרפואיים השוטפים שלהם.

לדבריה של מנכ"לית מאוחדת, סיגל רגב רוזנברג, "לא יכולנו להשאר אדישים למצוקה של ילדי בית היתומים, שהגיעו לישראל לבדם, ללא מעמד וללא ביטוח רפואי. החלטנו להתגייס למענם ולהעניק להם ביטוח רפואי במאוחדת, במסגרתו יוכלו לקבל שירותים של רפואה בקהילה באופן שוטף ומסודר, ומאוחדת תספוג את כל עלויות הטיפול הרפואי שלהם. ההחלטה לקלוט בישראל את הפליטים האוקראיניים היא החלטה חשובה, אבל נדרשת כאן חשיבה גם על היום שאחרי, לרבות הטיפול הרפואי בהם בטווח הרחוק".

הגב' מושקי ברוד, נציגת הנהלת מאוחדת העומדת בקשר שוטף עם שליחי חב"ד, "מאוחדת נמצאת בקשר שוטף עם שליחי חב"ד בתפוצות במהלך כל השנה, ונותנת להם מענה רפואי מרחוק, במסגרת פרויקט מיוחד. הבנו כי קיימת מצוקה אמיתית בשטח, וצורך בוער שדורש מענה רפואי מסודר לטווח הרחוק. ההתגייסות המיידית של מאוחדת מילאה אותי בתחושת גאווה ושליחות אמיתית, ונמשיך להיות עם יד על הדופק על מנת להעניק סיוע ככל שידרש".

עם הגעתם ארצה של הילדים, פגשו אותם נציגי מאוחדת במקום משכנם הזמני בנס הרים, וערכו להם תהליך קליטה מסודר לקופה, על מנת שיוכלו לקבל מענה רפואי מיידי, במקביל לניהול מסודר ורישום של התיק הרפואי שלהם. שליח חב"ד הראשי בז'יטומיר, אוקראינה, ומנהל בית היתומים הרב שלמה וילהלם, "אין מספיק מילים להודות לכם, בשמי ובשם הילדים, על כך שלא היססתם לרגע, הרמתם את הכפפה והתגייסתם למען הילדים במטרה לתת להם מענה רפואי מקיף. מבחינתנו מדובר בגלגל הצלה עבור הילדים, שעברו חוויה לא פשוטה, ונמצאים כרגע במצב בו הם תלושים מכל מה שאי פעם הכירו, והבריאות הפיזית והנפשית שלהם נמצאת בראש מעיננו".

בהמשך, וככל שיגיעו יתומים נוספים לישראל, תמשיך מאוחדת לקלוט את הילדים ולהעניק להם מעטפת טיפולית ורפואית, לרבות מתן חיסוני קורונה וכלל שירותי הרפואה בקהילה.

,,
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר