טיפים לסובלים מלחץ דם גבוה

ברוכים הבאים לעולם הנאור! אם הרופא בישר לכם שהנכם סובלים מיתר לחץ דם, משמע שעד עכשיו חשבתם שאתם חיים בעולם המודרני, אך כעת קיבלתם לכך אישור רשמי. אפשר לשמור על לחץ דם תקין ולהנות מאוכל. שרה בר אשר מגישה שורת טיפים לסובלים מלחץ דם גבוה: האם חייבים לוותר על המלח, וממה חשוב להיזהר?

שרה בר אשר | כיכר השבת |
(פלאש 90)

ברוכים הבאים לעולם הנאור! אם הרופא בישר לכם שהנכם סובלים מיתר לחץ דם, משמע שעד עכשיו חשבתם שאתם חיים בעולם המודרני, אך כעת קיבלתם לכך אישור רשמי. בעבר אנשים מתו מזיהומים ומתת תזונה. היום בני האדם חולים במחלות מודרניות ובכללן ביתר לחץ דם. למען הגילוי הנאות אציין, שלא כל תושבי הגלובוס נמצאים בסיכון לחלות.

בעולם השלישי, שניזון מתזונה צמחונית ולא ממזון מעובד, שעשיר בנתרן, בשומנים מהחי ובשומני טרנס (מרגרינה בשבילכם), לא מתים מיתר לחץ דם. אני לא יוצאת בקריאה לחיים בתנאים סניטריים קשים. אך אני בהחלט יוצאת בקריאה להפסיק ללחוץ על כלי הדם שלכם. מתברר שיש מה ללמוד גם מהמדינות המתפתחות. אז בואו נלמד:

• ראשית, אין ולא תהיה כאן, המלצה להפסיק ליטול תרופות להורדת לחץ דם. אך בהחלט אם תחליטו לאמץ את ההמלצות שלהלן, כדאי מאוד שתיידעו את הרופא שלכם, כדי שהוא יתאים לכם מינון חדש של תרופות או שימליץ לכם להפסיק ליטול תרופות. בכל מקרה, הפסקת התרופות היא רק בהנחיית הרופא. אם עדיין לא התחלתם ליטול תרופות, אולי כדאי שתאמצו את ההמלצות הבאות, כדי שהרופא יחליט שאינכם זקוקים לתרופות. ולאלה שעברו כעת למאמר אחר, כי לחץ הדם שלהם עומד על הערכים 120/80 או למטה מזה, ולכן הם חשבו שהפעם לא מדברים עליהם, אז זהו שאני ממש מדברת עליכם. למה לפתור בעיות? אם אפשר למנוע אותן? חזרתם? יופי! אז אני מתחילה.

• הבאסה הכי גדולה היא, כשאומרים למישהו להוריד את המלח. איזה טעם יש לאוכל בלי מלח? תאמינו לי, עדיף להגדיל את המינון של התרופות, העיקר שהאוכל יהיה טעים. תוסיפו לזה שגם מורידים לבן אדם את אבקת המרק. ומודיעים לו שזה לכל החיים. יש אנשים שאומרים: "שכשאתה צעיר תאכל הכול. כשתהיה מבוגר תתחיל להתנזר". איזה דיכאון! אני אומרת: "אם כשאתה צעיר תאכל הכול, שכשתהיה מבוגר תהיה חייב להתנזר".

• תבלינים אמיתיים עשויים מצמחים מיובשים ולא מנתרן כלורי (מלח בשבילכם). נא להכיר: אגוז מוסקט, אורגנו, אניס, בזיליקום, זנגביל – ג'ינג'ר, זעפרן, זעתר, חרדל, טרגון, טימין, כורכום, כוסברה, כמון, מיורן, מנטה, מרווה, עירית, עלי דפנה, פטרוזיליה, פלפל אנגלי, פלפל שחור ולבן, ציפורן, קארי, קימל, קינמון, רוזמרין, שמיר. מספיק? כבר לא תפל? שימו לב, בתבלינים הרגילים שנמכרים ברשתות השיווק ישנה תוספת של נתרן. לכן, תקנו תבלינים טריים שטחנו אותם במקום. או שתטחנו אותם בעצמכם. אל תקנו סתם תבלינים שנמכרים בתפזורת. אין לכם אפשרות לדעת אם אין בהם נתרן.

• מאזן נתרן – אשלגן: כשרוצים לשמור על לחץ דם תקין, חייבים להפחית בנתרן אך חייבים להגביר את האשלגן. משום מה החלק השני של ההמלצה (האשלגן) כמעט תמיד נשמט. הנתרן נמצא בכל מקום. תתפלאו אפילו בשוקולד למריחה יש נתרן. (תבדקו ברשימת הרכיבים). מה שאומר, שאתם לא צריכים ל'חשוש לנתרן'. הוא נמצא בבשר ובעוף מעצם היותם בשר ועוף ומעצם הכשרתם. בביצים, גם אם לא המלחתם אותם. בדגים, בחלב ומוצריו ובעיקר בגבינת קוטג'. בלחם (גם בלחם הבריא), בירקות ובפירות ובעיקר במזון המתועש. כך שהנתרן חשוב מאוד לשפע תפקודים של הגוף. ובלי נתרן אין חיים. אך אל תחששו לנתרן. תקבלו נתרן גם אם לא תזרו מלח מתוך המלחייה. לא בזמן הבישול ולא בזמן הארוחה. המקור העיקרי לחצי השני במשוואה, כלומר לאשלגן הוא בעיקר בפירות ובירקות.

__________________________

שרה בר אשר, מומחית לרפואה משלימה ולשיטת "אכול נכון לפי סוג הדם שלך". מטפלת באמצעות המייל, הסקייפ או הטלפון. ובעלת קליניקה באלקנה. Barasher@zahav.net.IL

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר