בלגן מסודר

ארון השמאטעס - האם זה טוב או לא? עשינו סדר

אם אתם לא אנשים מאורגנים כנראה שהמושג 'ארון השמאטעס' מוכר לכם; האם מדובר בפתרון יעיל, או שמדובר בארון שמלמד אתכם להתפזר? עשינו לכם סדר (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

בואו נהיה קצת מודעים. אם אתם אנשים לא מאורגנים כנראה שהבית שלכם מבולגן, המיטה שלכם סתורה, הרכב שלכם עמוס בעטיפות שוקולדים ושאריות של קפה ששתיתם, וכנראה ששום דבר לא ישנה אתכם. אתם יכולים להמשיך ולהבטיח לעצמכם שינוי, אולם כנראה שהבלגן ימשיך להיות חלק משגרת חייכם בשנים הקרובות. אז מה עושים?

אם אתם אכן מבולגנים כנראה שאתם מכירים את הפתרון הקל שנקרא "ארון השמאטעס". מדובר באחד הארונות שאין להם תכלית מוגדרת, שאליו אתם דוחסים את כל החפצים בבית שאין להם מקום. בטריות, נורות ישנות, מחדד, מוצץ בלוי וגם שקלים אותם אתם מוצאים ברחבי הבית. האם הארון הזה אכן מסייע לכם?

עשינו קצת סדר:

1. סידור הבית: ברגע שאתם מייחדים ארון אחד לבלגן, במקום שהבית שלכם כולו יהיה מפוזר, הבלגן מתנקז בארון אחד בלבד. כך גם אם אתם עצלנים ואין לכם סבלנות לסדר את הבית ולמצוא לכל אביזר את המקום המיוחד עבורו - אתם תמיד יכולים לדחוף אותו לארון וכך לארגן את הבית בכמה דקות קצרות.

2. למצוא חפצים במהירות: אם אתם לא מאורגנים, כנראה שקשה לכם גם לאתר חפצים ולזכור היכן הצבתם אותם. כשאתם יודעים שכל חפץ שאתם מחפשים נמצא במקום אחד, לא תשרפו חצי שעה על איתור הרב קו, ותוכלו לשער שכרטיס קופת החולים שלכם נמצא מתחת לערמת הבלגן.

3. חיסכון בזמן ארגון: אם אתם פריקים של סדר כנראה שלכל פריט בבית שלכם יש מקום מדויק, וכנראה שהארונות שלכם מקוטלגים על פי נושאים ותתי נושאים, אבל אם אתם קצת בלגניסטים כנראה שתתקשו גם בארגון, ואין לכם מקום מאורגן לכל פריט. ארון שמאטעס יחסוך לכם גם את הזמן הזה, וכך תיפטרו מהצורך לקטלג ולחלק את החפצים שאין להם מקום מוגדר.

למרות זאת: מתנגדי הרעיון יטענו נחרצות שלא רק שהארון לא מסייע בארגון, אלא שהוא גם מרגיל אתכם להיות מבולגנים ולהתנהל בצורה שכזו. לטענתם, הארון לא מונע בלגן בבית - אלא רק מייצר מקום נוסף שבו תוכלו לבלגן, וכשאתם מתנהלים בתרבות של בלגן ומשלימים איתה, הבלגן יתווסף לבלגן שבבית ולא יחסוך את מקומו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר