מצרים: האוניברסיטאות רוצות יותר צניעות

הסטודנטים המצרים מוחים נגד קוד לבוש חדש שהונהג באוניברסיטאות, ואוסר ללבוש מכנסיים קצרים או בגדים שאינם הולמים. "אין זה תקין שסטודנט יגיע בכפכפים או מכנס קצר" (מעניין)

יוני גבאי | כיכר השבת |
דגל מצרים מונף על ידי צעירים (צילום: shutterstock)

הסטודנטים במצריים זועמים: מספר אוניברסיטאות בבירה קהיר, הודיעו עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית לסטודנטים על קוד לבוש חדש במסגרתו ייאסר עליהם ללבוש מכנסיים קצרים. קוד הלבוש - על פי חלק מהמצדדים בו - נועד בכדי לכבד את הקמפוסים. אולם הצעירים במדינה רואים בכך כפייה של נורמה קיצונית.

במקביל להוראה שהתקבלה אצל הסטודנטים ואסרה הגעה ללימודים עם מכנס קצר, סטודנטיות מצריות קיבלו הנחייה דומה שביקשה מהן שלא להגיע ללימודים בבגדים שאינן הולמים.

מכנס קצר, לא באוניברסיטה המצרית (צילום: shutterstock)

באוניברסיטת א-שמס, בה גם התקבלה הנחיית קוד לבוש לתלמידים, הסביר סגן הנשיא כי: "אין זה תקין שסטודנט ייכנס לקמפוס בכפכפים ומכנסיים קצרים. לכל מקום יש את התנאים שלו". לדבריו: "כשהולכים למשל לתפילת יום השישי במסגד, הרוב לובשים את הגלימה המסורתית".

על פי הדיווח ב-ynet, חוסיין עיסא נשיא האוניברסיטה, אמר בטון פחות תוקפני כי לא ייכפה על תלמידים ללבוש בגדים שאינם מעוניינים בהם. עיסא הסביר במקביל: "ישנן מסורות ומוסכמות סטודנטיאליות ועל כל סטודנט וסטודנטית ללבוש בגדים שמכבדים את הקדושה של הקמפוס בלי קשר להחלטה שמקבלת האוניברסיטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר