האפליקציה חשפה: נהגי מוניות העלימו מסים

רשות המסים הצליחה לעלות באמצעות אפליקציית 'גט טקסי' על נהגי מוניות שהעלימו מסים. מנהל רשות המסים: משתמשים בכל האמצעים הטכנולוגים לוודא תשלום מס כחוק (מעניין,ארץ)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

משרד מע"מ גוש דן, ערך בשבוע שעבר ביקורת מחוזית רחבה ב-89 עסקים מענפים שונים. מנהל רשות המסים, משה אשר, הנחה לאחרונה את משרדי הגבייה האזוריים, להגביר את האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, כדי שהמאמץ להשגת שוויון בנטל, לא יפגע.

102 עובדי רשות המסים גויסו למשימה, במסגרתה נגבו כ-8 מיליון שקל ובדיקה של רישומי הכנסות בעסקים רבים.

ענף המוניות זכה לבחינה מדוקדקת, בדרך מעניינת במיוחד: סקירת רישומי ההכנסות של נהגי המוניות הושוו להזמנות שנעשו בעזרת אפליקציה בסמארטפון.

רשות המסים לא מסרה באיזו אפליקציה נעשה שימוש, אך גורם הקשור לעניין, אמר ל-'דה מרקר' כי מדובר באפליקציה של חברת 'גט-טקסי'.

צו בית משפט אישר את השוואת הנתונים, מהם עולה כי הכנסות רבות לא נרשמו. רשות המסים פתחה תיקים לנהגים הסוררים והטילה עליהם קנס, לפי הקבוע בחוק. במקרים בהם לא דווח על מספר ההכנסות חריג, הועברו התיקים לטיפול מחלקת חקירות.

מנהל רשות המסים אמר בתגובה כי "רשות המסים שומרת את היד על הדופק ומשתמשת בכל האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותה על מנת לוודא שכל האזרחים והחברות משלמים מס אמת ולא מכבידים את נטל המס על אזרחים שומרי חוק".

חברת 'גט-טקסי' אישרה כי רשות המסים הציגה בפניה צו בית משפט וביקשה לקבל פרטים נקודתיים הקשורים בקבוצת נהגים ספציפית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר